WWF: a 60 legnagyobb magyar cégből csak kettőnek van éghajlatvédelmi stratégiája
Magyarországon az 50 legnagyobb vállalat, valamint az 5-5 legnagyobb bank és biztosító közül összesen csupán hat rendelkezik nyilvános éghajlatvédelmi céllal, és csak kettőnek van konkrét éghajlatvédelmi stratégiája - állapította meg a WWF Magyarország hétfőn nyilvánosságra hozott jelentésében.
A WWF Magyarország a DENKSATT Hungary Kft. közreműködésével készített felmérésében a Figyelő Top200 listáján szereplő első 50 hazai vállalat, illetve az 5 legnagyobb biztosító és az 5 legnagyobb bank éghajlatváltozással kapcsolatos elköteleződését és vállalásait vizsgálta. A felmérés 2015 októberében kezdődött és december elején zárult le. A kutatás a mindenki által hozzáférhető, nyilvános jelentéseket vette alapul - ismertették az MTI-hez eljuttatott közleményben.
A WWF elemzői megállapították, hogy az acélipari, banki, biztosítói, dohányipari, gyógyszeripari, elektronikai, légiközlekedési, szerencsejáték-, mezőgazdasági és vegyipari szektorok sem éghajlatvédelmi céllal, sem stratégiával nem rendelkeznek.
A felmérés szerint a vállalatok csupán 20 százalékáról mondható el, hogy vezetői szinten elkötelezettek az éghajlatváltozással kapcsolatban.
A jelentés célja, hogy párbeszédet kezdeményezzen a vezető gazdasági szereplők körében éghajlatvédelmi céljaikról és tevékenységeik kialakításáról - írják a közleményben Vaszkó Csabát, a WWF Magyarország Éghajlatváltozás és Energia programjának vezetőjét idézve.
Vaszkó Csaba rámutatott: "az éghajlatváltozás hatásainak csökkentése, részben pedig a hosszú távú versenyképességünk, egészségünk és erőforrásaink megőrzése érdekében is fontos, hogy a hazai vállalatok olyan éghajlatvédelmi célokat határozzanak meg, amelyek amellett, hogy tükrözik a vállalatok kibocsátás-csökkentési és alkalmazkodási lehetőségeit, figyelembe veszik a teljesítőképességüket is, és ezt széles körben kommunikálják".
A vizsgálat részletes eredményei 2016 elején hozza nyilvánosságra a WWF.