Újrainduló gyártás, új termékek és szolgáltatások a járvány körülményei között
Cégvezetés 2020-04-14
NyomtatásEgyre több hír szól újrainduló gyárakról, a termelést fenntartó intézkedésekről, illetve termékekről és szolgáltatásokról, amelyek a járvány idejére, de akár azt követően is használhatók lesznek.
A termelést újraindító cégek közé kedden a Bridgeston is beállt. A nemzetközi gumiabroncsgyártó közölte: folyamatosan újraindítja gyárai működését a termékei iránti kereslet alapján az EMIA (Európa, Oroszország, Közel-Kelet, India és Afrika) régióban. A cég tatabányai gyára a járvány hatására "egy rövid időszakban csökkentett kapacitással üzemelt" - emlékeztettek közleményükben. Az újraindítási tervek tükrözik a keresleti trendeket. A vállalat az EMIA régióban számos piaci szegmensben, köztük a közvetlenül az autógyáraknak szállított személygépkocsi gumiabroncsok, valamint a kereskedelmi (teherautó és autóbusz) abroncsok szegmensében már élénkülést tapasztal - írták. A vállalat számos munka-egészségügyi óvintézkedést hozott gyáraiban - tették hozzá.
A Magyar Suzuki Zrt. egyelőre annyit közölt: minden korábbinál összetettebb egészségügyi biztonsági intézkedéseket vezetett be, így az esztergomi gyára készen áll a termelés újraindítására. A vállalat folyamatosan elemzi a piacokat, a kormányzati intézkedéseket, amelyek tükrében hetente felülvizsgálja az indulás időpontját, amely várhatóan 2020. április 27.
Az Opel Szentgotthárd szintén azt jelezte, hogy készen áll a termelés újraindítására, szigorított egészségvédelmi intézkedések bevezetését követően. Az újraindulás időpontja azonban függ az autópiaci helyzet alakulásától és az esetleges további korlátozó intézkedésektől - jelezte Kaszás Zoltán, a motorgyár sajtószóvivője.
Az újraindulás időpontja szavai szerint függ az autópiaci helyzet alakulásától és az esetleges további korlátozó intézkedésektől, de a magas szintű védelmet nyújtó és a hivatalos előírásoknak megfelelő egészségvédelmi intézkedések bevezetése után az újraindulást
Eközben egy másik nemzetközi vállalat, a Procter and Gamble (P&G) arról számolt be, hogy két magyarországi gyára - Csömörön és Gyöngyösön - teljes kapacitással működik, amit az tett lehetővé, hogy számos intézkedést hoztak a koronavírus fertőzés megakadályozására. A két gyár mintegy 2500 dolgozója közül az irodai alkalmazottak többsége otthonról végzi feladatait. Magyarországon is gyártott termékeik alapvető szükségleteket elégítenek ki, így keresletük ebben az időszakban sem csökkent - tették hozzá. A két gyár a Hyginett Magyar-Amerikai Higiéniai Cikkeket Gyártó Kft. keretén belül üzemel.
A járványhelyzet a Molt arra késztette, hogy fertőtlenítők gyártásba kezdjen. Az egyik első felhasználója az új terméknek, a Volánbusz. Az első szállítmánnyal 5000 liter MOL Hygi Fluid kézfertőtlenítő és 5000 liter MOL Hygi Flow Rapid felületfertőtlenítő folyadék érkezett a közlekedési vállalathoz kedden - közölték. A Volánbusz nagy erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy óvja utasai és autóbusz-vezetői egészségét - hangsúlyozták a közleményben.
Tovább bővült a videó banki alkalmazása Magyarországon azzal, hogy keddtől a Takarékbank személyes ügyintézést igénylő lakossági ügyfelei okostelefonjuk, laptopjuk, tabletjük vagy asztali számítógépük segítségével élő videókapcsolaton keresztül intézhetik ügyeiket. Az így intézhető ügyek körébe tartoznak egyebek mellett a hitelekhez, bankkártyájukhoz, bankszámlájukhoz, vagy akár a lekötésekhez kapcsolódó ügyletek. A közlemény szerint a videós ügyintézés ugyanolyan biztonságos, mint a fióki kiszolgálás, az ügyfelek azonosítása megegyezik a bankfiókban alkalmazott folyamattal. A létrejövő nyilatkozatot, adatlapot, szerződést az ügyfelek hang alapon tudják aláírni. A megkötött szerződéseket a banki aláírás után postai úton juttatja el a Takarékbank az ügyfeleknek.
Ehhez hasonló fejlesztést hajtott végre a Generali Biztosító is. A koronavírus járvány terjedése miatt bevezetett újabb digitális megoldásuk lehetővé teszik a megtakarításos életbiztosítások esetében a törvény által előírt kötelező átvilágítást és az aláírást is teljesen online, személyes jelenlét nélkül. Ezzel teljesen papírmentessé vált az életbiztosítási értékesítési folyamat a Generalinál - tették hozzá.