Optimista a feltörekvő középvállalatok nagy része

Forrás: MTI

Címkék: középvállalatok


Inkább a növekedésre, mintsem a túlélésre koncentrálnak, ezeknél a cégeknél egyre nagyobb piaci kihívás a megfelelő ügyfélszerzési stratégia kialakítása és a képzett munkaerő felkutatása, megtartása. A munkaerőhiány főleg a vidéki és a kisebb árbevételű cégeket érinti. Az ügyfélszerzéssel, ügyfélkezeléssel kapcsolatos legnagyobb probléma, hogy a cégek 56 százaléka nem rendelkezik weboldallal, 29 százalékuk pedig semmilyen marketingtevékenységet sem folytat.

A magyarországi feltörekvő középvállalatok (fkv) túlnyomó része kedvezően ítéli meg a helyzetét, mintegy 50 százalékuk a jövőre vonatkozóan is optimista - derül ki a Deloitte felméréséből-
 
A Deloitte Magyarország által feltörekvő középvállalatként (fkv) definiált vállalkozások olyan dinamikusan növekvő cégek, amelyek rangsorban a TOP500 legnagyobb vállalatot követik, és éves árbevételük meghaladja az 1 milliárd forintot. Magyarországon 7000-7300 ilyen vállalat működik. A jelentés elkészítéséhez 350 fkv tulajdonosát, cégvezetőjét és pénzügyi vezetőjét kérdezték meg a versenyképességüket befolyásoló tényezőkről. 
 
Pádár Péter, a Deloitte Feltörekvő Középvállalatok Üzletágának vezetője a közleményben kifejtette, a magyar fkv-k vezetői inkább a növekedésre, mintsem a túlélésre koncentrálnak, ezeknél a cégeknél egyre nagyobb piaci kihívás a megfelelő ügyfélszerzési stratégia kialakítása és a képzett munkaerő felkutatása, megtartása.  Megjegyezte azt is, hogy a munkaerőhiány főleg a vidéki és a kisebb árbevételű cégeket érinti.
 
A jelentésből kiderül az is, hogy a cégek 53 százaléka nem vesz igénybe külső szakértői segítséget problémáik kezelésére. Azok, akik igénybe vesznek külső segítséget, leggyakrabban a megfelelő munkaerő felkutatását kérik (29 százalék) az ügynökségtől. Jellemzően még tréningre, szervezetfejlesztésre (18 százalék), valamint marketingtevékenységre (13 százalék) vesznek igénybe külső segítséget. 
 
A jelentés szerint az ügyfélszerzéssel, ügyfélkezeléssel kapcsolatos legnagyobb probléma, hogy a cégek 56 százaléka nem rendelkezik weboldallal, 29 százalékuk pedig semmilyen marketingtevékenységet sem folytat. A válaszadók 28 százalékának pedig technológiájuk folyamatos fejlesztése is gondot okoz.
 
A felmérés kitér a családi vállalatokra és vállalkozásokra is, amelyek a GDP mintegy 50-60 százalékát adják, a foglalkoztatottak közel fele tartozik ehhez a körhöz, és munkaerő-megtartó képességük is jellemzően erősebb, mint más jellegű vállalkozásoké.
 
Ezeknél a munkaerő-megtartás jellemzően erősebb, mint más cégeknél, ugyanakkor egyik fontosabb problémájuk az utódlás kérdése. 85 százalékuk működik családi vezetés alatt, és a vállalkozásoknak mindössze 14 százaléka nyitott arra, hogy külső fél lássa el a vezetői feladatokat. 
 
A Deloitte Feltörekvő Középvállalati Üzletága első ízben adta ki Versenyképességi Indikátor Jelentését, amely azokat a tényezőket vizsgálta, amelyek hozzájárulnak a feltörekvő vállalatok, és ezzel a magyar gazdaság versenyképességének alakulásához.
 
A Deloitte könyvvizsgálati, valamint adó-, vezetési, pénzügyi tanácsadó és jogi szolgáltatásokat nyújtó cég, több mint 150 országban van jelen. A globális Deloitte hálózat árbevétele 35,2 milliárd dollár volt 2015-ben.

Vissza az előző oldalra

Webáruház

Összes termék megtekintése

Vissza az előző oldalra