Nielsen: jóval az európai átlag felett bővült a magyar kiskereskedelem
Cégvezetés 2017-02-24
NyomtatásCímkék: kiskereskedelem, jelentés
Értékben 4,5 százalékkal nőtt a magyarországi kiskereskedelem forgalma 2016 utolsó negyedévében az előző év azonos időszakához képest a Nielsen által mért élelmiszer- és vegyiáru-piacon, ami jóval meghaladja az európai 1,8 százalékos átlagot - közölte a Nielsen piackutató csütörtökön
Az első három negyedéves időszakban negatív tartományban mozgó mennyiségi eladás csökkenése az utolsó negyedévben megállt és enyhe, 0,4 százalékos emelkedést ért el Magyarországon. Az európai átlag 0,8 százalékos növekedést mutat. Magyarországon az élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok piacán átlagosan 4,1 százalékos volt az árszínvonal-növekedés hatása negyedéves összevetésben, Európában átlagosan 0,9 százalékkal emelkedtek az átlagos egységárak.
A magyar élelmiszerpiac összességében értékben 4,3 százalékkal növekedett, míg a vegyi áruk piaca 5,2 százalékkal.
Az öt nagy nyugat-európai piac közül a legnagyobb növekedést Spanyolországban mérték 3,6 százalékkal, ezt követi Olaszország 1,6 százalékkal és Franciaország 0,8 százalékkal.