Nielsen: gyorsan nőtt az élelmiszer- és vegyi áruk magyarországi kiskereskedelmi forgalma a második
Cégvezetés 2017-08-30
NyomtatásCímkék: kiskereskedelem, jelentés
Európában a negyedik leggyorsabban, értékben 6,4 százalékkal nőtt az élelmiszer- és vegyi áruk magyarországi kiskereskedelmi forgalma a második negyedévben az előző év azonos időszakához képest - derült ki a Nielsen elemzéséből.
Ugyanakkor Svájcban 0,7 százalékkal csökkent, míg Dániában mindössze 1,2 százalékkal, Görögországban 1,9 százalékkal, Finnországban 2,1 százalékkal és Németországban 2,3 százalékkal nőtt az élelmiszer- és vegyi áruk kiskereskedelmi forgalma a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest - emelte ki a Nielsen.
Az árváltozások hatását kiszűrve 3,6 százalékkal nőtt az értékesítés volumene az előző negyedévvel összevetve, míg a kontinensen átlagosan 1,7 százalékos volt az emelkedés. A hazai élelmiszerek, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok piacán átlagosan 2,8 százalékos volt a drágulás hatása negyedéves összehasonlításban, míg Európában az átlagos egységárak 2 százalékkal emelkedtek.
A kutatás szerint az európai gazdasági kilábalás egyik mozgatórugója az erősödő belső keresletben keresendő, mivel a kontinens több országban tapasztalható csökkenő munkanélküliség, és az alacsony infláció szintén pozitívan befolyásolja a költési kedvet Európában.
Hozzátették: ha a régiót elkerülik a nagyobb politikai, gazdasági válságok, akkor a kiskereskedelem lendülete az év hátralévő részében is folytatódik.