Nielsen: értékben és mennyiségben is nőtt a hazai élelmiszerboltok forgalma az első negyedévben
Cégvezetés 2016-05-27
NyomtatásCímkék: élelmiszer-kiskereskedelem
Értékben 4,6 százalékkal nőtt a magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem forgalma az idei első negyedévben a tavalyi első három hónaphoz képest, ez a harmadik legmagasabb a vizsgált huszonegy európai ország rangsorában, Törökország és Lengyelország után - állapította meg a Nielsen piackutató vállalat negyedévenkénti európai elemzése.
A Nielsen pénteki összefoglalója szerint ez már a nyolcadik egymást követő negyedév, amikor Európában dobogós helyet foglal el Magyarország az élelmiszer-kiskereskedelem bevételének nagy növekedési arányával. A mennyiséget tekintve a hat éven át tartó folyamatos csökkenés után 2014 első negyedévében fordult át növekedésbe a trend, ami megszakítás nélkül már kilenc negyedéve pozitív.
Európában a napi fogyasztási cikkek - élelmiszerek, italok, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok - átlagára 0,7 százalékkal emelkedett az idei első negyedévben az előző év hasonló időszakához képest, ez 2010 első negyedéve óta a legalacsonyabb arány. A mennyiségi eladás 0,8 százalékkal nőtt.
A közlemény szerint Európát lehúzta az első negyedévben, hogy jelentősen csökkentek az árak az öt nagy piac közül kettőben, Németországban és Olaszországban. Az alacsonyabb árakat a kiskereskedelemben zajló éles verseny és a termelési költségek csökkenése okozta, főként az olcsóbbá vált energia.