Nielsen: egyelőre csak kevesen vásárolnak élelmiszert online


A magyar lakosság mindössze 8 százaléka vásárol élelmiszert online, ugyanakkor már ez is duplája az előző évinek, arányuk pedig várhatóan tovább emelkedik - derült ki a Nielsen legfrissebb tanulmányából.

Az összegzés szerint az internet egyre erősödő szerepét jelzi az is, hogy kiskereskedelmi vállalatok honlapján a megkérdezett magyarok több mint fele tájékozódik promóciós ajánlatokról. Tízből négyen pedig termékekről informálódnak a neten.

Arra a kérdésre, hogy miért nem vesz élelmiszert online, a válaszadók több mint egyharmada azt mondta, hogy számára öröm és élmény üzletben vásárolni.

A piackutató cég kutatása alapján a magyar vásárlók lojálisabbak lettek, 16 százalékuk ugyanazt az egy üzletet kereste fel a felmérést megelőző négy hétben, míg ez az arány egy évvel korábban 11 százalék volt.

A vásárlási szokásokról szóló tanulmány megállapította: élelmiszerüzlet kiválasztásakor a magyarok első számú szempontja, hogy a vásárlás kellemes élményt nyújtson. Második legfontosabb tényező, hogy a polcokon könnyen és gyorsan megtalálhatóak legyenek a szükséges termékek.  

A vizsgálat szerint a három magyarországi diszkontlánc vásárlói erősen különböznek, egyikben például dupla annyi a férfiak aránya, mint a másik kettőben. Közös ugyanakkor, hogy a vásárlók zöme közepes jövedelemmel rendelkezik.

A Nielsen globálisan több mint ötven országban évről évre felméri, miként alakulnak a vásárlók igényei és a kereskedelmi láncok iránti elkötelezettsége.
 

Vissza az előző oldalra

Webáruház

Összes termék megtekintése

Vissza az előző oldalra