Nielsen: a hazai vásárlók 65 százalékának a termékek származási helye a legfontosabb

Forrás: MTI

Címkék: vásárlók


A magyar fogyasztók 65 százaléka szerint a márkák származási helye jobban befolyásolja vásárlási döntéseiket, mint kilenc másik szempont, amelyek közé tartozik például az ár, íz, funkció vagy csomagolás is - derül ki a Nielsen piackutató vállalat globális felméréséből.

Európában a márka származási helyét a válaszadók 67 százaléka tartja fontosabbnak, mint a vásárlási döntés további kilenc kritériumát, globálisan pedig még nagyobb, csaknem 75 százalék ez az arány.

A Nielsen hétfői tájékoztatása szerint a friss élelmiszereknél a helyi márkák élveznek előnyt. Világszerte a válaszadók 68 százaléka dönt inkább helyi márka mellett, amikor friss zöldséget vásárol, és 66 százaléka hús, 64 százaléka gyümölcs, 52 százaléka joghurt vásárlásakor.

Magyarországon a friss zöldségnél a megkérdezett fogyasztók 79 százaléka preferál belföldi márkát, friss gyümölcsnél 76, míg a joghurtok esetében 54 százalék.

Mindenhol inkább helyi márkákat választanak a válaszadók a gyümölcslé, a víz és a tej esetében. A szénsavas üdítőitalok vásárlói körében viszont majdnem mindenhol a globális márkák népszerűbbek. Itt kivétel Európa, ahol legnagyobb arányban mondják azt, hogy a márka eredete nem fontos.

A test- és szépségápoló szereknél világszerte globális márkák a fogyasztók kedvencei. Érvényes ez a borotvák, a samponok és hajápolók, a kozmetikumok, valamint a dezodorok esetében minden régióban. Szintén inkább globális márkákat preferálnak a fogyasztók a fogkrémeknél, a szappanoknál, továbbá a kéz- és testápoló szereknél.

A magyar válaszadók közül fogkrémnél 45 százalék vesz inkább globális márkát, és 33 százalék számára nem számít az eredet, míg a samponok esetében ez az arány 43, illetve 35 százalék.

A Nielsen globális felmérését tavaly augusztus 10. és szeptember 4. között 61 országban, több mint 30 ezer fogyasztó körében végezték Európában, Ázsia-Óceániában, Latin-Amerikában, Közép-Keleten és Afrikában, valamint Észak-Amerikában. A minta összetétele minden országban reprezentatív az életkor és a nemek szempontjából az online hozzáféréssel rendelkezők körében. Az internethez hozzáférők aránya országonként különbözik, a Nielsen a kutatást olyan országokban végzi, ahol az internet elterjedtsége legalább 60 százalék, vagy minimum 10 millió lakos rendelkezik internet hozzáféréssel.

Vissza az előző oldalra

Webáruház

Összes termék megtekintése

Vissza az előző oldalra