Nielsen: 5,8 százalékkal bővült az élelmiszer- és a háztartási vegyiáru-kiskereskedelem
A magyar élelmiszerüzletek a mennyiséget tekintve 4,3 százalékkal többet adtak el a harmadik negyedévben, 2014 azonos időszakához képest. A kiskereskedelmi forgalom növekedésének üteme a többi visegrádi országban is meghaladja a 3,0 százalékos európai átlagot
Idén a harmadik negyedévben 5,8 százalékkal bővült az élelmiszer- és a háztartási vegyiáru-kiskereskedelem Magyarországon 2014 július-szeptemberhez viszonyítva - közölte a Nielsen hétfőn
A közlemény szerint Magyarország ezzel a növekedési ütemmel a harmadik az európai élelmiszer-kiskereskedelem rangsorában, csak Törökország és Ausztria előzte meg, 12,4, illetve 5,9 százalékos emelkedéssel.
Kiemelték: a magyar élelmiszerüzletek a mennyiséget tekintve 4,3 százalékkal többet adtak el a harmadik negyedévben, 2014 azonos időszakához képest.
A kiskereskedelmi forgalom növekedésének üteme a többi visegrádi országban is meghaladja a 3,0 százalékos európai átlagot: Lengyelországban 4,4, Csehországban 3,5, Szlovákiában pedig 3,3 százalékos.
A nagyobb európai piacok közül Németországban 2,3, Olaszországban 2, Franciaországban 1,1 százalékos a kiskereskedelmi forgalom bővülésének mértéke a tavalyi harmadik negyedévhez képest. Spanyolországban pedig a tavalyi július-szeptemberi értékhez viszonyítva 3,0 százalékos volt a bővülés - tették hozzá.
A Nielsen "Growth Reporter" címmel negyedévenként teszi közzé elemzését az élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum európai kiskereskedelmi forgalmáról, huszonegy fejlett európai ország, köztük Magyarország adatai alapján.
Vissza az előző oldalra