Nielsen: 5,8 százalékkal bővült az élelmiszer- és a háztartási vegyiáru-kiskereskedelem


A magyar élelmiszerüzletek a mennyiséget tekintve 4,3 százalékkal többet adtak el a harmadik negyedévben, 2014 azonos időszakához képest. A kiskereskedelmi forgalom növekedésének üteme a többi visegrádi országban is meghaladja a 3,0 százalékos európai átlagot

Idén a harmadik negyedévben 5,8 százalékkal bővült az élelmiszer- és a háztartási vegyiáru-kiskereskedelem Magyarországon 2014 július-szeptemberhez viszonyítva - közölte a Nielsen hétfőn
 
A közlemény szerint Magyarország ezzel a növekedési ütemmel a harmadik az európai élelmiszer-kiskereskedelem rangsorában, csak Törökország és Ausztria előzte meg, 12,4, illetve 5,9 százalékos emelkedéssel.
 
Kiemelték: a magyar élelmiszerüzletek a mennyiséget tekintve 4,3 százalékkal többet adtak el a harmadik negyedévben, 2014 azonos időszakához képest.
 
A kiskereskedelmi forgalom növekedésének üteme a többi visegrádi országban is meghaladja a 3,0 százalékos európai átlagot: Lengyelországban 4,4, Csehországban 3,5, Szlovákiában pedig 3,3 százalékos.
 
A nagyobb európai piacok közül Németországban 2,3, Olaszországban 2, Franciaországban 1,1 százalékos a kiskereskedelmi forgalom bővülésének mértéke a tavalyi harmadik negyedévhez képest. Spanyolországban pedig a tavalyi július-szeptemberi értékhez viszonyítva 3,0 százalékos volt a bővülés - tették hozzá.  
 
A Nielsen "Growth Reporter" címmel negyedévenként teszi közzé elemzését az élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum európai kiskereskedelmi forgalmáról, huszonegy fejlett európai ország, köztük Magyarország adatai alapján.

Vissza az előző oldalra

Webáruház

Összes termék megtekintése

Vissza az előző oldalra