NFM: hároméves program segíti az infokommunikációs és távközlési startup vállalkozásokat
Az INPUT Programmal 800 vidéki ötletgazdát, vállalkozást szeretnének elérni. A tervek szerint 300 új ikt vállalkozás és innovatív projekt indulását támogathatja, és mintegy 200 startup vállalkozást segíthet megjelenni a nemzetközi piacokon
Indul az infokommunikációs és távközlési (ikt) startup cégek ötleteit felkaroló és nemzetközi piacra lépésüket segítő INPUT program, amelynek megvalósítására 2,5 milliárd forint európai uniós forrás áll rendelkezésre - jelentette be Kara Ákos pénteken Győrben.
Az infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár kifejtette, hogy a program nem anyagi támogatást nyújt, hanem szemléletformáló előadásokat, interaktív workshopokat, illetve tanácsadást biztosít.
A győri Széchenyi István Egyetemmel együtt összesen 13 vidéki felsőoktatási és inkubációs központhoz kötődő koordinátor és mentorcsapat segíti majd az innovatív ötletek gazdáit.
A program a már működő vállalkozások mellett a most indulókat is megszólítja - tette hozzá Kara Ákos.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) államtitkára arról is beszélt, hogy az INPUT Programmal 800 vidéki ötletgazdát, vállalkozást szeretnének elérni. A tervek szerint 300 új ikt vállalkozás és innovatív projekt indulását támogathatja, és mintegy 200 startup vállalkozást segíthet megjelenni a nemzetközi piacokon - részletezte.
Kara Ákos elmondta, hogy az INPUT elsődleges célja a digitális gazdaság fejlesztése új munkahelyek teremtésével, de fontos a fiatalok vállalkozó kedvének felkeltése is az ötletgazdák mentorálásával.
Kara Ákos hangsúlyozta: a program javíthatja Magyarország pozícióját a nemzetközi startup-térképen, és itthon tarthatja a tehetséges magyar mérnököket, IT szakembereket.
Az INPUT Program működését hazai és nemzetközi szakemberekből álló tanácsadó testületek támogatják. Ron Sege, a Szilícium-völgyben működő Echelon Corporation elnök-vezérigazgatója, előadásában arról beszélt, hogy örömmel fogadta a felkérést a program tanácsadó testületébe. Mint mondta, vállalatvezetőként folyamatosan keresi a lehetőségeket a megújulásra, a cég fejlesztési tevékenységének újjászervezésére. Azonban nem csak a magyar ötletgazdák tanulhatnak abból, hogy az Egyesült Államokban milyennek kell lennie egy terméknek, hogy eladható legyen - fűzte hozzá.
A program előkészítő fázisa Győrben és Pécsett indul, ezt követi Debrecen és Miskolc, majd őszig országossá válik.
Vissza az előző oldalra