Négy magyar startup mutatkozott be New Yorkban és Bostonban
Cégvezetés 2016-05-23
NyomtatásCímkék: startup
A nemzetközi környezetben a 3D nyomtatást egyszerűsítő Leopoly, a Laborom leletrendező alkalmazás, a Publishdrive nevű e-könyv megosztó felület és a komplex keresőmegoldásokat kínáló Precognox képviselte Magyarországot.
A magyar cégek bemutatkoztak a New York-i TechCrunch Disrupt rendezvényen, amelyen a tech világ legújabb innovációit és fejlesztéseit mutatják be befektetőknek, vezető vállalatok képviselőinek és a nagyközönségnek.
A szakmai rendezvényt követően másfél hetes bostoni képzésen szerezhettek tapasztalatot a magyar startupok a MassGlobal Partners (MGP) nevű stratégiai tanácsadó cég szervezésében, mely a technológia és tudomány területén segíti projektek piaci érvényesülését az Amerikai Egyesült Államokban - tájékoztatott a Magyar Nemzeti Kereskedőház Zrt.
Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója a közleményben hangsúlyozza: nagyon fontos, hogy a magyar startupok megismerjék azt a versenykörnyezetet, ahová kilépnének termékükkel, szolgáltatásukkal, az így szerzett ismeretek beépüljenek a cég további tevékenyégébe.
A közel két hetes program során a startupok megismerhették az Amerikai Egyesült Államok piaci és üzleti sajátosságait, megtanulhatták hogyan keltsék fel az amerikai befektetők érdeklődését, több mentor előtt mutathatták be projektjeiket, valamint számos közösségi eseményen inspirálódhattak. Részt vehettek többek között a neves MIT 100K nevű hallgatói versenyen, ahol az MIT (Massachusetts Institute of Technology) tanulói nagyvállalatok vezetői előtt mutatták be ötleteiket, fejlesztéseiket.
Marozsi László, az InnoTrade program vezetője kemelte: nem csak a Szilícium-völgyre kell koncentrálni, hiszen az Egyesült Államok keleti partján is több nagy múltú startup központ található, ilyen például az MIT egyetemnek helyet adó Boston, ezért fontos, hogy az InnoTrade program keretében ide is eljussanak a magyar startupok.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház tavaly ősszel indította útjára InnoTrade elnevezésű startup programját, melynek célja, hogy innovatív magyar kezdő vállalkozásokat kapcsoljon be a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, elősegítve exportpiacra lépésüket. A program keretében idén közel húsz világszintű eseményre juthatnak el magyar cégek.