Mi történik a GVH-hoz érkező jelzésekkel?
Mi tartozik a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) hatáskörébe, milyen ügyek kapcsán tud eljárni a Hivatal? Mikor és milyen formában lehet a versenyhivatalhoz fordulni? - a válaszokért érdemes meghallgatni a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) podcast-sorozatának legújabb adását.
Évről-évre növekvő számú jelzés érkezik a GVH-hoz, amelyeknek a szakszerű kezelése jelentős feladatot jelent a nemzeti versenyhatóságnak. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a jelzések jelentős része általában nem tartozik a GVH hatáskörébe, azonban számos panasz és bejelentés hozzájárul a versenyellenes magatartások hatósági feltárásához.
A GVH Podcast vendégei, dr. Balog Cecília a Gazdasági Versenyhivatal Ügyfélkapcsolati Irodájának a vezetője, valamint helyettese, dr. Ottóffyné dr. Benkovics Ramóna többek között arról is beszéltek a műsorban, hogy mi egy panasznak (jelzésnek) az útja, milyen típusú panasszal fordulnak a legnagyobb számban a GVH-hoz és tisztázták, hogy milyen tartalmú panaszokkal fordulhatnak a fogyasztók a versenyhatósághoz és milyen ügyek tartoznak más hatósághoz vagy szervhez.
A GVH ezúton is felhívja a fogyasztók, piaci szereplők figyelmét, hogy mielőtt a GVH-hoz fordulnak panaszukkal, vagy ha valószínűsíthetően bizonyítékuk van egy jogsértésre, lehetőségeik szerint tájékozódjanak. A GVH minden hozzá érkező jelzéssel foglalkozik, azokat megvizsgálja, de az ügy elintézése szempontjából időveszteséget okozhat, ha a jelzést kezdeményező nem a megfelelő, az adott ügyben illetékességgel rendelkező hatósághoz fordul a problémájával vagy a gyanújával.
A beszélgetés – a GVH podcast korábbi adásai mellett – meghallgatható
- a Gazdasági Versenyhivatal honlapján,
- a GVH Youtube-csatornáján,
- valamint a nemzeti versenyhatóság Spotify csatornáján.
A piaci szereplők, fogyasztók a GVH honlapján olvashatnak bővebben arról, hogy hogyan fordulhatnak a GVH-hoz jelzésükkel.