Megjelent az Ügyvezetők lapja októberi száma
Cégvezetés 2017-10-02
NyomtatásVáltozásfigyelő • Hogyan szabaduljunk meg az adócsalástól? 3. rész • A digitális cunami hatása a gyártó cégek informatikai hátterére • Üzleti folyamatok újratervezése • A cég jövője • Melyek a fő hibák, mire érdemes figyelniük a webáruházaknak? • A piackutatás és ami hozzá kapcsolódik • Az online értékesítéseknél a vásárlások gyakorisága már fontosabb, mint az új vásárlók bevonása • Hogyan (nem) reklámozhatunk árkedvezményt? • Hogyan változtat meg egy céget a tőkebefektetés? • Százmillió forint a Széchenyi Kártyával felvehető hitel felső határa • Egyre inkább aranyat ér a lojális munkaerő • A munkáltató csak az alkalmazottak tudtával figyelheti meg a munkahelyi levelezést • Adótippek kkv-knak: társasági adó csökkentő lehetőségek • Cégalapítás, vásárlás, ügyvezetői tisztség elfogadása előtt NAV igazolás kérhető • Ügyvezetők vád alatt - Hűtlen kezelés • Az Ügyvezetők lapja előfizetése minden cégben elszámolható költség! Előfizetés 12 hónapra 25.200,-Ft - info@cegmenedzseles.hu
• Változásfigyelő
Változtak a kiküldetés szabályai • Változott a szakmai felelősségbiztosítás szabályozása • Központi nyilvántartásból választhatók villanyszerelők és vízszerelők a közműbekötéshez • FM: kiemelt támogatás a fagy- és jégesőkárosultaknak • Változások a jövedéki szabályozásban
• Hogyan szabaduljunk meg az adócsalástól? 3. rész
Sok hazai KKV szenved attól, hogy belesodródott egy adócsalási kényszerbe és fogalma sincs róla, hogyan tudná azt abbahagyni. A cikksorozat első részében megismerhettük, mekkora is az adócsalás pontos mértéke, illetve megismertük a saját vállalkozásunk belső szerkezetét. A második részben a célok kitűzéséről, a rendelkezésre álló eszközök számba vételről volt szó. Ebben az utolsó, befejező részben további olyan eszközöket ismerünk meg, amelyekkel megszabadulhatunk az adócsalástól.
• A digitális cunami hatása a gyártó cégek informatikai hátterére
3+3 tipp, hogyan teheti az ERP rendszerét hatékonyabbá. Minden hónapban újabb és újabb technológiák ugranak elő, új szolgáltatók ígérik, hogy az ő megoldásukkal soha nem látott hatékonyságnövelést lehet elérni. Vállalatvezetési szempontból mindegyikük egyetlen kérdés körül forog: hogyan lehet hasznosítani az adatvagyont, amely a cégnél elérhető, vagy elérhető lenne, ha egyáltalán gyűjtenénk?
• Üzleti folyamatok újratervezése
Esettanulmányunkban bemutatatunk egy kifejezetten jó nevű ERP rendszert, megvizsgálva, hogy mennyire támogatja egy kereskedőcég alapvető feladatait.
• Tegyük fel a nyolcszázmilliós kérdést a cégvezetőknek
Piroska Gyula: most szokatlan témát hozok. Nem konkrét cégvezetési tanácsokat osztok meg, mint általában, hanem egy olyan gondolatot, ami a vezető sikerének és boldogságának az alapja. Minden technika és módszer csak ezután jöhet.
• A cég jövője
A cégvezetők jelentékeny része tűzoltóként éli a mindennapjait. Ez azt jelenti, hogy az idejük és energiájuk túlnyomó részét az aktuális problémák megoldása köti le. Arra pedig, hogy a cég közép- vagy hosszútávú jövőjével foglalkozzanak, már nem marad kapacitásuk. És ez baj. Úgy általában is baj, de ami miatt egyre inkább az lesz, az a világ változásának gyorsulása. Ami egy-két évtizeddel ezelőtt megfelelt hosszútávú tervezésnek, az ma jó, ha elmegy középtávúnak. Kicsit olyan, mintha egy autóban ülve, menet közben kellene megterveznünk az útvonalat, méghozzá úgy, hogy az autó közben egyre gyorsul. Nehéz? Egyre nehezebb lesz. De ez a feladat, ezt kell megoldani, nagyjából senkit nem érdekel, hogy mennyit kínlódunk vele.
• Melyek a fő hibák, mire érdemes figyelniük a webáruházaknak?
Az adatközlési kötelezettségen túl a webáruház megfelelő visszaigazolási mechanizmussal is kell, hogy rendelkezzen mind a feladott árú, mind pedig a fogyasztó elállási jogának gyakorlása során visszajuttatott termékhez kapcsolódóan. Kiemelten fontos továbbá a kereskedő által alkalmazott általános szerződési feltételek tartalma, amely nem csorbíthatja a fogyasztó jogszabály adta jogait.Így tartalmaznia kell a szavatosságra, valamint jótállásra vonatkozó feltételeket valamint a fogyasztó elálláshoz való jogának gyakorlásához szükséges információkat. à www.cegmenedzseles.hu
MARKETING
• A piackutatás és ami hozzá kapcsolódik
A piackutatás szó és tevékenység hallatán sokaknak igen furcsa gondolatai vannak. Vannak, akik egyáltalán nem hisznek benne, mások túlságosan drágának találják, megint mások szerint felesleges, és így tovább. Nos, nézzük, csak mi is lehet az igazság?
• Az online értékesítéseknél a vásárlások gyakorisága már fontosabb, mint az új vásárlók bevonása
A vásárlási gyakoriság és tudatosság növekedésével az árközpontú megközelítés kiegészült további szempontokkal, a többi között a vásárláshoz kapcsolódó szolgáltatások minőségével, a termékpaletta méretével, az átvételi és kiszállítási, valamint a választható fizetési lehetőségekkel. Igazán kitűnni olyan technikákkal lehet, amelyek révén a vásárlók meg tudják különböztetni a kereskedőket egymástól, például személyre szabott ajánlatokkal. à www.cegmenedzseles.hu
• Hogyan (nem) reklámozhatunk árkedvezményt?
A kifejezetten „minden” vásárlásra, termékre stb. ígért akciók, kedvezmények megtévesztők, ha a promóció valójában nem terjed ki ezek mindegyikére, azaz, a kedvezmény elérhetősége korlátozott (a reklámban szereplő ígérettel ellentétben).
PÉNZÜGYEK
• Hogyan változtat meg egy céget a tőkebefektetés?
Egy tőkebefektetés sosem csak a pénzről szól. Onnantól nem csak a vállalkozás anyagi helyzete, de a döntéshozatali rendszer, a működési folyamatok vagy a költségvetési politika is nagymértékben változhat. Azáltal, hogy a külső tulajdonos adatokat kér be és sikereket vár el, a menedzsment is motiváltabban keresi és valósítja meg az eredmények javításának lehetőségeit .
• Százmillió forint a Széchenyi Kártyával felvehető hitel felső határa
Folyószámlahitel mellett beruházásra, forgóeszközre, mezőgazdasági területre, uniós pályázatokhoz szükséges önerőre, uniós támogatás megelőlegezésére lehet államilag támogatott kedvezményes kölcsönt felvenni. Minden hiteltípusnál 100 millió forintra emelkedett a felvehető hitel felső határa.
MUNKAÜGYEK
• Egyre inkább aranyat ér a lojális munkaerő
A fluktuáció csökkentése alapvetően javítja egy cég költséghatékonyságát. Ez hatékonyabb toborzási módszerek alkalmazása mellett az utánpótlásképzés fejlesztésével, a gyakornoki munkakörökhöz kapcsolódó mentorprogramok bevezetésével érhető el. à www.cegmenedzseles.hu
• Egyenlő bánásmód követelménye a munkaviszonyban
A létszámleépítés miatti munkaviszony-megszüntetést megtámadhatja-e a munkavállaló női mivoltára hivatkozva? Diszkrimináció, ha átszervezéskor idősebb korú munkavállalónak mond fel a munkáltató? Felel-e a munkáltató, ha minőségellenőre az elvégzett munka értékelése során azt mondja a munkavállalónak: „tudom rólad, hogy buzi vagy”. A Kúria összefoglaló véleményt adott az egyenlő bánásmód sérelméről, amely 417 munkaügyi bírósági ítélet feldolgozása alapján készült. Ismertetjük a lényegét.
• A munkáltató csak az alkalmazottak tudtával figyelheti meg a munkahelyi levelezést
A munkáltatók kizárólag előzetes értesítés után figyelhetik meg az alkalmazottak munkahelyi levelezését - mondta ki szeptember elején meghozott másodfokú ítéletében az Emberi Jogok Európai Bírósága (EJEB) egy román panaszos ügyében.
ADÓZÁS
• Adótippek kkv-knak: társasági adó csökkentő lehetőségek
Hogyan és milyen megfontolások által csökkenthetik a cégek a társasági adójukat? Az üzleti évből hátralévő hónapok még számos lehetőséget biztosítanak arra, hogy a beruházási és egyéb vállalati döntések meghozatala előtt átgondoljuk azok társasági adó hatásait. Írásunkban ezekhez a döntésekhez nyújtunk adókímélő szempontokat.
• Cégalapítás, vásárlás, ügyvezetői tisztség elfogadása előtt NAV igazolás kérhető
A cégbejegyzésre kötelezett szervezetek megalakulása vagy változásbejegyzése előtt érdemes előre tisztázni, hogy a szervezetben érintett személyekkel szemben van-e valamilyen kizárási ok, például köztatozás fennállása.
JOG
• Hagyományos bíróság vagy alternatív vitarendezés?
Azon eljárások összességét, amelyek alternatívát jelentenek a hagyományos bírósági úthoz képest, alternatív vitarendezési rendszernek nevezzük. Ide tartozik a mediáció vagy a választottbírósági eljárás, ahol az érintettek pártatlan, ám mégis általuk választott kívülálló személyek részvételével tudják vitájukat rendezni. Ajánljuk ügyvezetők figyelmébe!
• Ügyvezetők vád alatt - Hűtlen kezelés
A városüzemeltető kft. ügyvezetője útfelújítási munkálatokat végeztetett megállapodásban rögzített óradíjért több vállalkozóval. Később azonban egyes vállalkozók részére olyan kifizetéseket biztosított, amelyek messze meghaladták a már évek óta alkalmazott díjakat. Voltak munkák, amelyeket már el sem végeztek, ám arról valótlan tartalmú teljesítési igazolásokat állítottak ki. Az ügyvezetőt nyolcvanmilliós hűtlen kezelés miatt első fokon, nem jogerősen négy év letöltendő börtönre ítélték.
VEZETŐI INFORMÁCIÓK
Ingyenes adatbázisok
VÁLLALATI SZABÁLYZAT- ÉS SZERŐDÉSMINTÁK
Előfizetőknek ingyenesen:
• Pénzmosás elleni szabályzat az MNB felügyelete alá tartozó szolgáltatóknak
• Cafetéria és javadalmazási szabályzat
• Számviteli politika és számviteli szabályzatok
• Útmutató és iratminták a céget terhelő adatkezelési kötelezettségek teljesítéséhez