Megjelent a Cégmenedzselés szeptemberi száma

Forrás: Cégmenedzselés

Jogszabályváltozások * Mi az ügyvezető feladata? * Mit tanulhatunk a multiktól? * Így álmodik a cégvezető * Vállalatirányítás * A szervezési tábláról * Értékesítők átvilágítása * Marketing és /vagy értékesítés? * Promóciók áfa szabályai * Vásárláshoz kapcsolódó üzletpolitikai juttatások * Aktuális pályázati információk * Kiaknázatlan kapacitások a munkaerőpiacon * A távolléti díj szabályairól - Ha még nem előfizetőnk, fizessen elő most a Cégmenedzselés lapra - előfizetési díj 2016. szeptembertől decemberig 11.340,-Ft. Próbálja ki most! Elõfizetés: info@cegmenedzseles.hu

A Cégmenedzselés szeptemberi számának tartalma:

JOGSZABÁLYVÁLTOZÁSOK
 
MI AZ ÜGYVEZETŐ FELADATA?
 
Egyik cégtulajdonos ügyfelem maga helyett szeretne felvenni egy ügyvezetőt, aki helyette az ügyes-bajos napi operatív ügyeket elintézné. Írtam egy munkaköri leírást az új ügyvezetőnek és egy fejvadász elkezdte keresni számára a megfelelő embert. Ám ügyfelem belenézett a munkaköri leírásba és annyira elcsodálkozott, hogy külön ezért felhívott. Azt mondta, hogy ő 20 éve cégvezető, de csak most látja, mennyi mindent kellett volna még kontroll alá vonnia, amit nem tett meg. Ezért gondolom, hogy talán nem haszontalan, ha összeszedjük, mi is egy ügyvezető, cégvezető dolga?
 
MIT TANULHATUNK A MULTIKTÓL? MIT LEHET ELLESNI, ÉS MI AZ, AMIT NEM SZABAD?
 
A multinacionális vállalatokról sokan sokfélelépp gondolkodnak. A köztudatban inkább az a demagógiától sem mentes kép terjedt el, hogy ezek a világvállalatok, mint valami globális összeesküvés szereplői, behálózzák, uralmuk alatt tartják és kizsigerelik a dolgozóikat és a piacaikat, miközben ott kerülik el az adófizetést, ahol csak tudják.
A másik szélsőséges álláspont viszont azt képviseli, hogy a világ legkorszerűbb vívmányai szinte kizárólag annak a rengeteg termékfejlesztésnek és újító tevékenységnek köszönhetőek, amit a multiacionális vállalatok a piac megnyerése miatt folytatnak.
 
ÍGY ÁLMODIK A CÉGVEZETŐ
 
Általában praktikus cégvezetési tanácsokat, módszereket szoktam írni Önnek, Kedves Olvasó. Azt gondoltam, hogy ma egy kicsit álmodozzunk! Mert a jövőt először meg kell álmodni, aztán meg kell tervezni, és végül megvalósítani. A cégben is így működik ez. 
 
VÁLLALATIRÁNYÍTÁS

Amikor kirúgjuk a labdát – és a cégnél végre tényleg elindul az integrált vállalatirányítási rendszer (ERP)bevezetése. Az előző cikkben a képzeletbeli MTM Kft. ERP kiválasztási folyamatát követtük végig. Elérkeztünk a bevezetési időszakhoz, ahol a munkatársak projekttagként dolgoznak együtt a szoftverszállító szakértőivel, és ideális esetben az ügyfél oldali tanácsadóval. A sikeres projekt profi projektindítással kezdődik.

A SZERVEZÉSI TÁBLÁRÓL
 
Tisztázzunk egy dolgot: ha cégünk megállt a növekedésben, nem képességeink, hanem addigi módszereink határát értük el. A jó rendszer alapja a jó rendszerterv.  Egy vállalkozás esetében a rendszertervet szervezési táblának nevezzük.
 
ÉRTÉKESÍTŐK ÁTVILÁGÍTÁSA

Egy vállalatirányítási rendszer segíthet abban, hogy szupersztár értékesítőink legyenek. Mindig, mikor megkérdezem a gyártók, nagykereskedések vezetőit, mi az az egy dolog, amit magukkal vinnének egy vevőktől hemzsegő „lakatlan” szigetre, azt válaszolják:„Egy szupersztár értékesítőt, Tomi. Esetleg nem tudsz egyet?” Én meg erre: „Dehogynem! Ott ülnek az irodádban.” Hogy hogyan lesz egy átlagos értékesítőből szupersztár értékesítő?

MARKETING ÉS /VAGY ÉRTÉKESÍTÉS?
 
2016-ban vagyunk.  Azt gondolnánk,a címben megfogalmazott kérdés már nem merül fel senkiben. Mégis, sokszor, sok helyen és néha egészen váratlanul is elhangzik ez a kérdés, sőt még az is, hogy a marketing végül is nem más, mint az értékesítés más módon kifejezve. Mivel sok cégvezető fejében, gondolataiban sincs rend ebben a kérdésben, érdemes egy kicsit körüljárni a témát.
 
PROMÓCIÓK ÁFA SZABÁLYAI
 
Írásunkban az árumintára, a kis értékű ajándékra  és a pénzvisszatérítésre vonatkozó általános forgalmi adó szabályozást és alkalmazási gyakorlatát ismertetjük. 
 
VÁSÁRLÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ ÜZLETPOLITIKAI JUTTATÁSOK SZJA KÉRDÉSEI
 
Az üzletpolitikai juttatások (promóciók) célja a profit növelése közvetlen, vagy közvetett módon, valamint a vásárlói kedv ösztönzése a leggyakoribb esetben azáltal, hogy a magánszemélyek valamilyen plusz kedvezményben, juttatásban részesülnek a vásárlásaik során.
 
AKTUÁLIS PÁLYÁZATI INFORMÁCIÓK
 
NGM: a munkahelyi egészség és biztonság fejlesztését támogató uniós pályázat jelent meg
 
KIAKNÁZATLAN KAPACITÁSOK A MUNKAERŐPIACON. HOGYAN NÖVELJÜK TUDATOS TOBORZÁSSAL A POTENCIÁLIS JELÖLTEK KÖRÉT?
 
Ha már társadalmi és gazdasági problémát okoz hogyan töltsük be a betöltetlen állásokat, akkor itt az ideje megvizsgálnunk milyen erőforrások állnak még rendelkezésünkre és azt hogyan kapacitálhatjuk? Vajon hogyan integrálható a munkanélküliek egy része vissza a gazdaság lüktető vérkeringésébe?
 
A TÁVOLLÉTI DÍJ SZABÁLYAIRÓL
 
Nem dolgoznak, mégis keresnek! A távolléti díjat a Munka Törvénykönyve egyik vitatható jogintézményének tartom. Pontosítok: nem éppen igazságosnak. A távolléti díj ugyanis sokaknál – távol sem – egy hosszabb időszak átlagos jövedelmét jelenti, annál jóval alacsonyabb összeg is lehet. Csupán két példa. Nincs probléma, ha a hónapról hónapra a munkavállaló kizárólag alapbérét kapja. A távolléti díjának összege megegyezik az alapbérével. De ha a munkáltató – viszonylag nyomottabb összegű alapbér mellett – például mozgó bérrel vagy prémiummal honorálja az egyén és a cég teljesítményét, a törvény alapján ez utóbbi összeg már nem jelenik meg a távolléti díjban. Okozhat-e a két bérforma ilyen elszámolási különbséget?! 

Vissza az előző oldalra

Webáruház

Összes termék megtekintése

Vissza az előző oldalra