Megjelent a Cégmenedzselés júliusi száma

Forrás: Cégmenedzselés

Enyhült az ügyvezetői felelősség szabályozása * Változásfigyelő * A hatásos ajánlatkészítés titkai * Munkavállalók osztalék részesedése * A mérlegelő döntéshozatal modellje * HA MÁR EGYSZER CÉGET ÉPÍTÜNK – Válasszunk okosan és hatékonyan * Az okoscégről * A marketingstratégia, amit minden vezetőnek ismernie kell * A kommunikáció fontossága * Gondolatok a cégátvilágításról * A kontrolling szerepe * Aktuális pályázati információk * Hogyan juttatsunk védőeszközöket dolgozóinknak? * Amit az egyszerűsített foglalkoztatásról tudni kell * Adatkezelés a cégben * Fizessen elő most a Cégmenedzselés újságra júliustól decemberig 17.010,-Ft-ért - előfizetés: info@cegmenedzseles.hu

ENYHÜLT AZ ÜGYVEZETŐI FELELŐSSÉG SZABÁLYOZÁSA 
 
A 2014. március 15-től hatályos új Polgári Törvénykönyv legnagyobb vitákat kiváltott rendelkezése a vezető tisztségviselők harmadik személyeknek okozott károkért való felelősségének bevezetése volt.  Ez arra az esetre vonatkozott, amikor egy gazdasági társaság ügyvezetője ebbéli minőségében tevőlegesen vagy mulasztással kárt okozott kívülálló személynek, egy  járókelőnek, lakónak. Egy példával lehetne illusztrálni e felelősségi szabály alkalmazási körét: ha egy építkezés toronydaruja összedől, és a járókelők, vagy a parkoló autók sérülést szenvednek – a kivitelező társaság ügyvezetőjének bármilyen távoli mulasztása esetén is fennállt az ő kártérítési felelőssége. 
 
VÁLTOZÁSFIGYELŐ
 
Bemutatjuk a fontosabb új és módosuló jogszabályokat és egyéb aktuális változásokat. Ha egy jogszabály pontos tartalmára kíváncsi, használja az ingyenesen elérhető Nemzeti Jogszabálytárat: www.njt.hu  
 
A HATÁSOS AJÁNLATKÉSZÍTÉS TITKAI 
 
Egyre több tenderfelhívás, ajánlatkészítés várható a megnövekedett marketing-aktivitások eredményeképpen. Ezért fontos, hogy végiggondoljuk, hogyan alkothatunk és küldhetünk ajánlatokat, amelyek alatt „beszakad az asztal”, olyan „ütősek” lesznek, hogy a pályázat kiírója nem tud mást választani, csak bennünket! 
 
MUNKAVÁLLALÓK OSZTALÉK RÉSZESEDÉSE
 
Kaphatnak a munkavállalók az osztalékból? Nem a tulajdonosoké az osztalék? Miért osztozna a tulajdonos a munkavállalókkal a jogos, őt megillető jövedelmén? Írásunkból – amely elsősorban a kkv-kal foglalkozik -  ezekre a kérdésekre kap választ.
 
A MÉRLEGELŐ DÖNTÉSHOZATAL MODELLJE
 
Az előző cikkemben arról írtam, hogyan születnek leggyakrabban a vezetői döntések, és mi (az előnyei ellenére) a hátulütője annak, ha a cég vezetője pusztán intuícióira alapozva egymaga hozza meg a legfontosabb döntéseket. Ebben a cikkben az előző témához kapcsolódva a tudatos, mérlegelő döntéshozatalt segítő egyik legnépszerűbb modellt, a „hat kalapot” szeretném bemutatni.

HA MÁR EGYSZER CÉGET ÉPÍTÜNK – VÁLASSZUNK OKOSAN ÉS HATÉKONYAN

Ha végre együtt van a szándék, a lehetőség és a pénz is a cég új ERP rendszerének kiválasztásához, akkor érdemes jól átgondolt forgatókönyv szerint végig vinni a projektet.
 
AZ OKOSCÉGRŐL
 
A vezetői hatékonyság kérdését elemezzük.  Vannak extrovertált és introvertált személyiségtípusok, amivel azért jó tisztában lenni, mert vannak munkakörök, amelyek ilyen és vannak, amelyek olyan személyiségtípust igényelnek, az ilyen vagy olyan típusú embereknek fekszenek a legjobban.  A sikeres vezetéshez kimondottan extrovertált személyiség az ideális. Ezzel szemben az informatika, a programozás sokkal inkább testhezálló az introvertált emberek számára. Tanulság? Befelé forduló, magának való embert ne vegyünk fel vezetőnek, mert nem lesz kirobbanó sikere.
 
A MARKETINGSTRATÉGIA, AMIT MINDEN VEZETŐNEK ISMERNIE KELL
 
A marketingről szeretnék egy fontos nézőpontot adni Önnek, mert vezetőként az Ön feladata a marketingstratégia kijelölése, nem a marketinges munkatársé. 
 
A KOMMUNIKÁCIÓ FONTOSSÁGA 
 
Mindannyian jól ismerjük a viccet, amelyben Pistike egyszer csak megszólal az ebédlő asztalnál: „Hideg a leves!”. A szülők összenéznek, összecsapják a kezüket, és visszakérdeznek: „Te tudsz beszélni? Hát akkor eddig miért nem szóltál semmit?” Pistike válasza: „Mert nem volt hideg a leves”.  A vicc „üzenete” – amely egyébként Magyarországon igen elterjedt gondolat -, hogy csak akkor érdemes megszólalni, beszélni, ha valami baj van. Nos, ez nem így van.
 
GONDOLATOK A CÉGÁTVILÁGÍTÁSRÓL
 
A következőkben azt az általános hiedelmet szeretném megcáfolni, miszerint egy tanácsadónak az idejét kell megfizetni. 
 
A KONTROLLING  SZEREPE
 
Megengedheti-e magának egy vezető, hogy ne értsen a pénzügyekhez?
 
AKTUÁLIS PÁLYÁZATI INFORMÁCIÓK
 
Pályázat kutatás-fejlesztés és innováció finanszírozására, prototípus létrehozására * Pályázat a szakképzés és felnőttképzés fejlesztésére * A GINOP keretében közel 16,2 milliárd forintot ítéltek oda * Erdősítési pályázat július 20. és augusztus 15. között
 
HOGYAN JUTTATSUNK VÉDŐESZKÖZÖKET DOLGOZÓINKNAK? 
 
A munkáltatónak biztosítania kell az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés személyi, tárgyi és szervezeti feltételeit, megelőzve ezzel a munkabaleseteket és a foglalkozással összefüggő megbetegedéseket. A következőkben megvizsgáljuk, hogy a személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény (a továbbiakban: Szja törvény) szerint hogyan alakul az adókötelezettség a védőeszköz juttatása esetén.
 
AMIT AZ EGYSZERŰSÍTETT FOGLALKOZTATÁSRÓL TUDNI KELL
 
Egyszerűsített foglalkoztatásra a 2010. évi LXXV. törvény (Efo. tv.) szerint létesíthető munkaviszony, mely jogszabályt az elmúlt években többször módosítottak. A nyári időszak az ilyen típusú foglalkoztatás tekintetében csúcsidőszaknak tekinthető, így indokolt áttekinteni a kapcsolódó szabályokat.
 
ADATKEZELÉS A CÉGBEN
 
Cégvezetőként, marketingesként a vállalkozás szabadsága nevében nyomnánk a reklámokat, magánszemélyes minőségünkben azért kissé visszafogottabban, inkább szeretnénk óvni személyes adatainkat és postafiókunkat a kéretlen levelektől és töménytelen reklámoktól. Ezt az egyensúlyt próbálja létrehozni az adatvédelmi szabályozás. 

Vissza az előző oldalra

Webáruház

Összes termék megtekintése

Vissza az előző oldalra