Megalapozatlan gyógyhatások és burkolt reklám miatt bírságolt a GVH

Forrás: MTI

Címkék: burkolt reklám


A kommunikációk azt üzenték a fogyasztóknak, hogy a termékek kompenzálják az elektroszmog emberi szervezetre gyakorolt káros hatásait, velük megelőzhetők és kezelhetők a betegségek.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerint a Földelni Jó Kft. megalapozatlanul reklámozta gyógyító, és egészségi szempontból más kedvező  hatásokkal a Geo-Connect Pad és a Geo-Connect Bed termékeket, illetve a Földelni Jó Kft. és az Echo Hungária TV Zrt. burkolt reklámot tett közzé az "ELEKTRO/SOKKK" műsorban az Echo TV televíziós csatornán.
 
A GVH közölte: a jogsértések miatt a Földelni Jó Kft.-re 600 000 forint, az Echo Hungária TV Zrt.-re 500 000 forint bírságot szabott ki, és megtiltotta a jogsértő gyakorlat folytatását.
 
A versenyhivatal vizsgálta a Geo-Connect Pad (alátét) és a Geo-Connect Bed (derékalj vagy lepedő) termékek megjelenését az ELEKTRO/SOKKK című műsorban, a televíziós reklámokban, a www.foldelnijo.hu oldalon és a YouTube videó-megosztó oldalon. 
 
Megállapították, hogy ezek a kommunikációk azt üzenték a fogyasztóknak, hogy a termékek kompenzálják az elektroszmog emberi szervezetre gyakorolt káros hatásait, velük megelőzhetők és kezelhetők a betegségek.

A GVH úgy ítélte meg, hogy az Echo TV az "ELEKTRO/SOKKK" műsorban szerkesztői tartalomnak álcázott reklámokat közvetített a Geo-Connect Pad és Geo-Connect Bed termékekről, amiért a Földelni Jó Kft. fizetett, és ez nem derült ki a fogyasztó számára, még a műsor végén közzétett rövid tájékoztató ellenére sem. 

A bírság kiszabásakor a hivatal a Földelni Jó Kft.-nél a kommunikációs költségekre, az Echo Hungária TV Zrt.-nél pedig az érintett tévéműsorból származó árbevételre alapozott, súlyosító körülményként értékelte többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat kiterjedt volt, és sérülékeny fogyasztókat célzott meg. 

A GVH közölte: ha a közvetlenül kötelezett vállalkozások nem szüntetik meg a jogsértést az eltiltásnak a jogsértő gyakorlatban közreműködő vállalkozásokon keresztül is érvényt szerezhet. A hatóság a honlap üzemeltetőjéhez, a Facebook és a YouTube oldalak üzemeltetőihez, valamint a hatás-állítások esetében az Echo TV üzemeltetőjéhez fordulhat, ha a vállalkozások nem felelnek meg az eltiltásnak a megadott határidőig, és az erről szóló igazolást nem nyújtják be a versenyhivatalhoz - tájékoztatott a GVH.

Vissza az előző oldalra

Webáruház

Összes termék megtekintése

Vissza az előző oldalra