Magyar cégtörténetek - A Commsignia magyar járműkommunikációs cég
Cégvezetés 2019-08-15
NyomtatásCímkék: kkv
Az 50 munkavállalót foglalkoztató magyar cég fő profilja a járművek és az azokat körülvevő infrastruktúra közötti kommunikációt lehetővé tevő szoftveres és hardveres megoldások, melyeket elsősorban okosváros projektekhez és autóipari felhasználásra fejlesztenek.
A közleményben kiemelték, hogy jelentős kutatás-fejlesztési (K+F) tevékenységet végeznek, a cég számos konzorciumnak tagja, a szabványosítási folyamat aktív résztvevője. Példaként említik, hogy vezető autógyártókkal és autóipari beszállítókkal dolgoznak együtt, de az ő megoldásuk szolgáltatja például egy önvezető busz számára a közlekedési információt Las Vegasban az okosváros fejlesztésnél, mely alapján a fedélzeti rendszer döntéseket tud hozni.
Kovács József, a Commsignia vezérigazgatója a közleményben elmondta, a befektetést növekedési terveik megvalósítására fogják felhasználni. Büszke arra, hogy a fejlesztői csapatuk világszinten az egyik legjobbnak számít a V2X (járműkommunikációs) piacon. Erre a tudásra és tapasztalatra alapozva bővítik erőforrásaikat, szakembergárdájukat.
Kákossy Csaba, a Day One Capital ügyvezető partnere a közleményben hangsúlyozta, 2016-ban látták meg a lehetőséget a Commsigniában, befeltetásól nem csak a V2X technológiában rejlő potenciált jelzi, de azt is, hogy a Commsignia csapatában megvan minden, ami a nemzetközi sikerhez kell.
A V2X technológiával lehetővé válik, hogy az autók fizikai látótávolságukat jóval kiterjesszék, és azonnal értesüljenek a környezetükben zajló, a pályájukat befolyásoló eseményekről azáltal, hogy akár az infrastruktúra, vagy egy másik jármű érzékeli azokat. A közlekedés kooperatívvá tételével a szereplők jóval több információhoz jutnak, így elkerülhetővé válik például egy piros lámpa figyelmen kívül hagyásából kialakuló baleset, biztonságosabbá válhatnak akár a vasúti kereszteződések is - írják a közleményben.
A cég már két korábbi befektetési körön van túl, az első befektetés a PBG és a Traction Tribe nevéhez fűződik, őket olyan befektetők követték, mint a Day One Capital, a Credo Ventures, a Power Angels és a Hana Investments - tájékoztatott a Commsignia.
A cég az elmúlt években folyamatosan növelte bevételeit, a 2018-as évet 314 millió forintos bevétellel zárta, mely 34 százalékkal több, mint a megelőző évben.
A 2012-ben alapított Commsignia a járműkommunikációs (V2X) piac globális szereplője. Saját szoftver- és hardvertermékei az autók és az infrastruktúra közötti információcserét megvalósítva lehetővé teszik, hogy a járművek jóval több információval rendelkezzenek a közvetlen környezetükről, felhasználva több forrásból - a jelzőlámpák, közlekedési kamerák, többi jármű szenzorai - érkező adatokat. A cég aktív szerepet vállal az iparág szabványosítási erőfeszítésben, 17 szakmai konzorciumnak tagja, és számos K+F projektben vez részt. A cég jelenleg 50 főt foglalkoztat, döntéshozatali és fejlesztési központja Budapesten van.