Követsz engem? Vajon 5 év múlva is követnél? És 10 év múlva, vajon itt leszel még? És a céged?

Forrás: Ügyvezetők Klubja | Szerző: Pintér Gábor

Címkék: cégvezetés


Meg tudja ezt az ember határozni előre, hogy ki az, akiben lát valamit vagy, hogy mitől válik fogékonnyá egy téma iránt? Mitől lesz egy gondolat, egy érzésvilág, egy inspiráció fenntartható? Mitől lojális valaki a cégéhez hosszú távon is? Pintér Gábor írása.

Most remélem sok kérdés motoszkál mindannyiunkban! Szerencsére mindannyiunknak vannak jó tapasztalatai is a témában. Mindenesetre tele a net a fenntarthatósággal, de vajon teszünk is érte? Akarunk tenni érte?
 
Nos, a válaszokat én sem tudom, minden területre, de azt azért tudom, hogy a fenntarthatóság egy fontos szempont, szerintem az egyik legfontosabb manapság. Céges értelemben a fenntarthatóságba értem a munkavállalók, a vezetők, a cégkultúra és a kommunikáció építését is. De kell egy kötőanyag, egy közös pont, amely összekapcsolja és egymásra épülően átszövi ezen területeket és összetartozást is biztosíthat.
 
Én abban látom a feloldását a fenntarthatósági törekvéseknek és kapcsolódó hosszú távú beláthatósági problémáinak, hogy megtaláljuk ezt a kötőszövetet a cégekre vonatkozóan. Ráadásul mindegyikre egyedileg találjuk meg, mert az csak rá jellemző, hiszen csak a saját dolgozók képviselik a saját értékrendet, a céges látásmódot és egyedi nézeteket. Ehhez szinte bármilyen egységes keretrendszert fel lehetne használni. Mi a mindmate-ben, az ún. Jövőtudatos gondolkodáskoncepciónkban az SDG célokat (Sustainable Development Goals) láttuk meg, mint olyan lehetőség, amelyre a munkavállalók is szívesen rákapcsolódhatnak és a vállalatoknál is már egy elfogadott felsővezetői támogatást jelent. Ráadásul ez így a vállalati társadalmi felelősségvállalás (CSR - Corporate Social Responsibility) és egyéb kommunikációs, HR, marketing és vállalati értékrendbeli törekvésekkel is összhangba kerülhet. Talán jobb, mint a kerítésfestés vagy közös szemétgyűjtés, valamilyen sportnap vagy egészségtudatos kultúra támogatásának elegye. Persze ezekről se feledkezzünk meg, fontos részét képezik a társadalmi munkának és elköteleződésnek, de az SDG-vel meghatározható fenntarthatósági célok egy sokkal magasztosabb és jóval inkább egy közös értékrendszeren alapuló építkezésre adnak lehetőséget.
 
Ez a rendszer segíthet meghatározni azon célokat, amelyekhez szívesen fektetünk be munkavállalóként plusz energiát, és összekapcsolhatóvá teszi a vezetői törekvésekkel, nagyvállalati célkitűzésekkel is. Ebbe a körbe a környezetvédelem és károsanyag-kibocsátás csökkentés, termelési hatékonyság növelés, társadalmi felelősségvállalás, vállalati értékrendszer egyaránt bevonható és számszerűsíthető eredményeket, közösségi kommunikációt, munkavállalói felelősségvállalást, értékrendépítést, munkáltatói márkaépítést, dolgozói elkötelezettséget és más hasonló jókat segít felépíteni vagy kiegészíteni.
 
Az a javaslatom tehát, hogy használjuk fel az SDG-ket, egy újfajta elköteleződés és értékrend építésére, a belső szereplőkkel történő közösen elfogadott célok meghatározására, azaz egy CSR 2.0 megújult felelősségvállalás érdekében.
Ez az alapja a hosszú távú fenntarthatóságnak!

 
Pintér Gábor
 
#mindmateinspiration
https://hu.linkedin.com/in/gpinter

Vissza az előző oldalra

Webáruház

Összes termék megtekintése

Vissza az előző oldalra