Így működik egy cseh webáruház
A legnagyobb számban értékesített termékek a háztartási kisgépek, az okostelefonok, a monitorok és egyéb kiegészítők, valamint Alzak, a cég zöld kabalafigurája, plüss kiszerelésben.
Csaknem 650 millió forintos befektetéssel 5000 négyzetméteres bemutatótermet nyit az Alza.hu webáruház Budapesten pénteken.
A cseh internetes áruház tavaly jelent meg Magyarországon, itteni forgalma az idei év végére eléri a 10 milliárd forintot - mondta Jaromír Ránek, az Alza.cz üzletfejlesztési igazgatója a társaság szerdai budapesti sajtótájékoztatóján.
Elmondása szerint az Alza Közép-Kelet Európa legnagyobb online kereskedője, tavaly éves forgalma nettó 820 millió euró (255 milliárd forint) volt.
A cseh piacon 24 éve jelen lévő webáruház bemutatótermeket és üzleteket működtet Ausztriában, Csehországban, Magyarországon és Szlovákiában, de internetes oldalairól az Európai Unió valamennyi országából lehet rendelni. A cég több mint 200 ezer terméket kínál, alkalmazottainak száma meghaladja az 1500-at.
A magyar piac szerepét hangsúlyozva az üzletfejlesztési igazgató kiemelte: az Alza.hu már tavaly a nyolcadik legnagyobb magyarországi árbevételt elérő internetes áruház lett a GKI Digital összesítése szerint.
Az új budapesti bemutatóteremben 1500 terméket láthatnak a vásárlók, 15 ezer termék pedig azonnal elérhető a raktárról.
A további magyarországi terjeszkedéssel kapcsolatban az üzletfejlesztési igazgató egyebek mellett elmondta: tervezik újabb termékek forgalmazását, több önkiszolgáló csomagmegőrző, AlzaBox üzembe állítását, szeretnék beindítani saját szállító cégüket, valamint saját finanszírozási szolgáltatásukat.
Jaromír Ránek elmondta: a top termékcsoportba a számítógépek és elektronikai eszközök tartoznak, a legnagyobb számban értékesített termékek a háztartási kisgépek, az okostelefonok, a monitorok és egyéb kiegészítők, valamint Alzak, a cég zöld kabalafigurája, plüss kiszerelésben.
Vissza az előző oldalra