Felmérés: sok cég ismeri, de kevés használja a faktoring finanszírozást
Címkék: faktoring
A magyar vállalatok 76 százaléka ismeri a faktoring finanszírozást, azonban csak 8 százalékuk veszi is azt igénybe - derült ki a CIB Bank megbízásából készített felmérésből. A pénzintézet szerint a kereskedelmi forgalom növekedésével bővülhet a faktoring piaca is.
A közlemény szerint a CIB Bank ügyfelei a piaci átlagnál nagyobb arányban használják a faktoringot, a finanszírozott vállalkozások 10 százaléka. Az ilyen szolgáltatásokat igénybe vevő cégek fele a kereskedelemben, túlnyomó többségük a gépjármű kereskedelemben tevékenykedik, a finanszírozási forma a CIB Banknál elsősorban a kkv-k körében népszerű, itt a finanszírozott cégek negyede használja a faktorálási szolgáltatásokat.
Deme Géza, a CIB Bank faktoring üzletágának vezetője a közlemény szerint elmondta, a faktoring népszerűsége növekedni fog a vállalkozások körében. Ha a magyar gazdaság fejlődik, ha nő a kereskedelmi forgalom, a gyártó cégek árbevétele, ezáltal a finanszírozandó vevőállomány nagysága, akkor általában felértékelődik a faktoring jelentősége is - fejtette ki.
A faktorálás során egy ezzel foglalkozó társaság megvásárolja ügyfele követeléseit, aki így likviditáshoz jut, és egyes faktoring konstrukciókban akár mentesül is a ki nem fizetett számlák okozta kockázattól. A faktoráló cég a megvett vevőkövetelésnek általában a 90 százalékát azonnal kifizeti, így nem kell 30, 60 vagy 90 napig várni a kibocsátott számlák ellenértékének beérkezésére.
A bank azt is közölte, hogy erősíti faktoring tevékenységét, idén januártól a piacvezető szolgáltatók közé tartozó CIB Faktor Zrt. összeolvad a CIB Bankkal.