Évi több tíz milliárd forint megtakarítást jelenthetne az intermodális fuvarozás fejlesztése
Cégvezetés 2018-05-23
NyomtatásCímkék: logisztika
A közutak környezeti terhelésének, útfelújítási igényének csökkenésével éves szinten több tízmilliárd forintos megtakarítást is hozhatna az intermodális fuvarozás fejlesztése - közölte a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ)kedden
Az intermodális fuvarozás magyarországi helyzetének javítása összhangban van az Európai Unió közlekedéspolitikájának céljaival is, hogy 2030-ra a 300 kilométer feletti közúti áruszállítások 30 százalékát, 2050-re pedig több mint felét vasúton vagy vízi úton bonyolítsák - hangsúlyozta a logisztikai szövetség.
Fülöp Zsolt, az MLSZKSZ elnöke a közleményben rámutatott arra, hogy az intermodális forgalom fejlődésével gyorsabb lenne az áruszállítás, csökkenne a környezetterhelés és a migrációból eredő kockázat, eközben nőne a közlekedésbiztonság, közvetlen költségcsökkenés jelentkezne a közúti flottát üzemeltetőknél.
Az MLSZKSZ átfogó intézkedési tervében egyebek mellett azt javasolja, hogy azonosak legyenek a feltételek az infrastruktúra használatánál a közúti, vasúti, vízi fuvarozásnál. Ösztönző rendszer bevezetésével kellene támogatni az intermodális rendszerek igénybevételét, és vonzó üzleti környezetet kellene teremteni, hogy megérje a közúti fuvarozóknak közlekedési módot váltani - írták.
Mindehhez szükség van az ipari parkok, a nagyobb raktárak és a logisztikai központok vasúti összeköttetéseinek kiépítésére, egyszerűsíteni és korszerűsíteni kell a vasúti működési szabályzatokat, fejleszteni kell a vasúti és vízi eszközállományt, a közlekedési- és logisztikai szakemberek képzését pedig fel kell gyorsítani - tették hozzá.
A 2002-ben alapított Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) a magyar logisztikai szolgáltató központok közel 90 százalékát fogja össze. Tagsága 78 szervezetből áll, a tagság árbevétele 2016-ben elérte a 409 milliárd forintot.