Előzetes az Ügyvezetők lapja márciusi számából

Forrás: Adonet

Válságkezelés: az új kezdet, vagy a kódolt csőd dilemmája • Változásfigyelő • Cégátvilágítási esettanulmány • Hogyan klónozza magát a vezető? • Vezetni értő figyelemmel • A kihagyhatatlan tervezés • Mi a teendő, ha rosszul megy a projekt? • A hangulat-faktor fontossága a cégben • A logisztikában tartanak a digitalizációtól • A marketing valós lehetősége, avagy: ahogyan nem gondolunk rá • Előfizetés az Ügyvezetők lapjára 1 évre 25.200,-Ft-ért: info@cegmenedzseles.hu

CÉGVEZETÉS
 
• Válságkezelés: az új kezdet, vagy a kódolt csőd dilemmája 
A korábbi romjain pár évvel ezelőtt eleve tartozással indult az új cégbirodalom működése, de akkor a tartozásnál fontosabb volt, hogy egyáltalán elindult. Nyilván az volt a terv, hogy kinövik az adósságot, de az is lehet, hogy csak annyi volt az elképzelés, hogy „majd csak lesz valahogy”.  
 
 
• Változásfigyelő -  6. oldal
Az üzletekben nem kötelező feltüntetni a fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségét *  Munkajogi ellenőrzések márciustól  *  A lakáscafeteria választását ajánlja az NGM *  Cégautóadó változások 2017-ben *  Folytatódik a Széchenyi Kártya Program támogatása  *  Életbe lépett a visszaélésszerű roaming-használat megakadályozására hozott uniós rendelet *  Új közbeszerzési szabályok *  Három állami szervnél már kötelező a közbeszerzéseknél az e-kommunikáció *  Új rendelkezések a versenytörvényben * Jövőre könnyebben perelhetik a károsultak a versenyjogot megsértő vállalkozásokat *  Az adóhatósághoz is be lehet nyújtani az iparűzésiadó-bavallást *  Több tízezer cégnek lehet előnyös a kisvállalati adó * Adóamnesztia a külföldre menekített jövedelmekre *  Az energiahivatalnál kell bejelenteni az energetikai szakreferenseket 
 
•  Cégátvilágítási esettanulmány   - 12. oldal
Milyen eredményeket várhatunk egy jól elkészített cégátvilágítástól? Kinek kell ettől félnie, s ki profitál belőle? Mennyibe kerül egy ilyen folyamat?  Írásunk egy példával illusztrálja, mi is zajlik egy cégátvilágítás közben. 
 
•  Hogyan klónozza magát a vezető? – 16. oldal
Ahhoz, hogy a cég növekedni tudjon, de közben a vezető ne haljon bele a munkába, klónozni kell a cég fejét. Nincs mese, át kell adni a tudást a munkatársaknak. Ennek pedig a leghasznosabb eszköze a Munkaköri leírás. Ezért ma a Munkaköri leírásról akarok  mesélni. A legtöbb cégvezetőnek herótja van tőle. Egy minél gyorsabban letudandó, bürokratikus marhaságnak tartja. Elvárás, kötelezettség, egy "Hát írunk valamit, mert kell"  fajta dolog. Így aztán tényleg haszontalan dolog lesz belőle!
 
•  Vezetni értő figyelemmel -  18. oldal 
Miért fontos értő módon, vagyis teljes szívünkkel-lelkünkkel és elménkkel odafigyelni  vevőinkre, szállítóinkra, dolgozóinkra és partnereinkre? Mert enélkül folyamatosan elveszítjük a kontaktust velük, és ez előbb vagy utóbb az üzleti kilátásokat is veszélyeztetni fogja.
 
• A kihagyhatatlan tervezés – 20. oldal
Hat lépés egy sikerbiztos éves üzletfejlesztési tervhez
 
•  Íme, 6 DOLOG, amellyel drasztikusan növelheti saját és munkatársai hasznos munkaóráinak számát túlórák nélkül
A petricsészében szaporodó amőbákhoz hasonlóan a cégvezetői feladatok is évről-évre megsokszorozódnak a nagykereskedő, gyártó cégek vezetői számára. Azok a cégek, amelyek ezeket a feladatokat a leghatékonyabban tudják elvégezni, sokkal több időt tudnak azzal tölteni, amely a legfontosabb: a VEVŐ.  www.uvl.hu/2017_03 
 
•  Mi a teendő, ha rosszul megy a projekt?  
Sokszor előfordul, hogy rengeteg árulkodó jel van egy ERP bevezetési projektben, de mégsem lép időben az ügyfél, pedig megfelelő változtatásokkal még menthető lenne a projekt. Mit lehet tenni?  www.uvl.hu/2017_03 
 
•  A hangulat-faktor fontossága a cégben
Egy vállalkozás sikere, bukása, könnyedsége vagy éppen küszködése a munkatársaktól függ. Pontosabban a munkatársak hangulatától. Amikor a dolgok rosszul mennek, az azért van, mert valakik tesznek arról, hogy rosszul menjenek. Általában nem szándékosan, de a végeredmény szempontjából ennek nincs nagy jelentősége. www.uvl.hu/2017_03
 
• A logisztikában tartanak a digitalizációtól
Versenyhelyzet, környezetvédelmi követelmények, digitális technológiák, új iparági szereplők, hiány a képzett sofőrökből – a logisztikai cégek nem szűkölködnek kihívásokban, ahogy arra a Continental 2016-os Mobilitás Tanulmánya is rávilágít. A kutatásban megkérdezett logisztikai szakemberek több mint fele aggódik, hogy az iparág lemaradhat a digitalizáció előretörésével. Egyharmaduk véli úgy, hogy a digitális átállás nincs hatással a szállítás üzletágára. Egyötödük pedig nem lát lehetőséget a szektor digitalizálására. Sőt, 9 százalékuk még azt is állítja, hogy jelenleg nem zajlik semmi olyan az iparágban, ami a digitalizációhoz kapcsolódna. www.uvl.hu/2017_03
 
MARKETING
 
•  A marketing valós lehetősége, avagy: ahogyan nem gondolunk rá… - 23. oldal
A marketing, mint gondolkodásmód és szemlélet hosszú távon hoz eredményeket, és hosszú távon alapozza meg a cégek piaci helyzetét. Eszközrendszere és annak alkalmazása pedig hozzájárul ahhoz, hogy ezeket a hosszú távú célokat és vágyakat lépésenként megvalósítsa.
 
MUNKAÜGYEK
 
•  Munkaszerződésük szerint vezető állásúak és a minimálbér emelés
A 2017-es  minimálbér-emelés érintheti a vezetők egy részét is. Az Mt. 208. § (2) bekezdése szerint munkaszerződés a vezetőre vonatkozó rendelkezések alkalmazását írhatja elő, ha – azon túlmenően, hogy a munkavállaló a munkáltató működése szempontjából kiemelkedő jelentőségű vagy fokozottan bizalmi jellegű munkakört tölt be – alapbére eléri a kötelező legkisebb munkabér hétszeresét. www.uvl.hu/2017_03
 
PÉNZÜGYEK
 
•  Kontrolling – az árazás stratégiája
Mennyiért adjuk? Az árazás és az árszint folyamatos kérdés minden gazdálkodó számára. Az ár sokkal több, mint a termékért vagy szolgáltatásért fizetendő összeg: jelzés a vásárló számára, hogy mennyire tartjuk magunkat. Az árazással magunkat is besoroljuk egy kategóriába, vagy új kategóriát hozunk létre.  Miket vegyünk figyelembe árszintünk meghatározásánál? Írásunkban az árról és annak üzenetéről lesz szó, és tippeket adunk a költségeken túli tényezők figyelembe vételére. www.uvl.hu/2017_03 
 
ADÓZÁS
 
•  Adómentes juttatások vezetőknek, munkavállalóknak – 25. oldal
Öszefoglaljuk a vezetőknek, munkavállalóknak adható főbb adómentes juttatásokat. A jogosulti kört meg lehet határozni cafetéria szabályzatban, vagy egyoldalú munkáltatói (vezetői) döntéssel. 
 
• A munkáltató által nyújtható mobilitási célú lakhatási támogatás adómentességére vonatkozó szabályok
2017. január 1-jétől a mobilitási célú lakhatási támogatással bővül azoknak a juttatásoknak a köre, amelyeket a munkáltató adómentesen nyújthat a munkavállalóinak. www.uvl.hu/2017_03
 
• Tovább erősödik a kockázati biztosítások szerepe a cafeteriában
A cafeteria szabályozás 2017-ben számos ponton változott. Az adómentes juttatások sokak számára vonzó elemekkel bővültek és számos népszerű tétel maradt továbbra is ebben a kedvezőkategóriában. Mindemellett számos korábbi juttatás adóterhei nőttek meg, ami tovább erősíti az olyan adómentes juttatások szerepét, mint az egyre népszerűbb kockázati biztosítások. www.uvl.hu/2017_03
 
TÁMOGATÁSOK
 
• Aktuális pályázatok, támogatások – 26. oldal
A magyar kkv-k idén 2362 millió euróra pályázhatnak majd *  Megjelent a felhívás az exportképes innovatív termékek fejlesztésére *  Kapacításbővítő beruházások támogatására pályázhatnak kkv-k  *  Beadható a kérelem a munkaerőpiaci kompetenciák fejlesztésére * Az élelmiszer-automaták üzemeltetői támogatást kapnak a felügyeleti egység beszerzéséhez  * Erdők környezetvédelmére indult pályázat
 
JOG
 
•  Ezért bizonyult  megtévesztőnek az utazásszervező  „Csak Önnek…” típusú reklámja  
A direkt marketing levelek  azt a látszatot keltették, hogy a fogyasztó jelentős összegű vacsorázási lehetőséget kap. Bebizonyosodott azonban, hogy a meghirdetett alapáron soha nem értékesítettek utazásokat, a vacsora pedig eleve az ajánlat része volt. Így a közzétett árkedvezmény és a vacsorakupon megjelenítése valótlan fogyasztói tájékoztatásnak minősült www.uvl.hu/2017_03 
 
•  Összehangolt árpolitika, piacfelosztás és információcsere miatt bírságolt a GVH 
A vizsgált ingatlanközvetítő cégek összehangolták árpolitikájukat, egyúttal bizalmas, üzleti információkat osztottak meg egymással keresztértékesítési együttműködéseik keretében. A GVH jogsértőnek találta franchise hálózatok tagjainál a minimum jutalékok alkalmazását, és a franchise partnerek működési területére vonatkozó korlátozásokat. www.uvl.hu/2017_03
 
E-KÖNYVEK 
VÁLLALATI SZABÁLYZAT ÉS SZERZŐDÉS MINTÁK 
 

Vissza az előző oldalra

Webáruház

Összes termék megtekintése

Vissza az előző oldalra