Egyszerűbb lehet a vitarendezés az EU online fogyasztóvédelmi platformján
Az európai online webáruházaknak és piacoknak kötelezően meg kell jeleníteniük a honlapjukon az online vitarendezési platformra mutató elektronikus linket, valamint az e-mail címüket. Az alternatív vitarendezés alapvetően akkor kötelező a vállalkozások számára, ha annak alávetették magukat.
Az európai online vitarendezési platform február 15-től lesz elérhető a panasszal élni kívánó fogyasztók, illetve a termékeiket, szolgáltatásaikat interneten keresztül értékesítő webáruházak számára - olvasható a közleményben.
Kozma Zoltán, a DLA Piper nemzetközi ügyvédi iroda ügyvédje a közleményben rámutatott: az elmúlt évben minden harmadik fogyasztó problémát tapasztalt online vásárlásnál, de negyedük semmilyen panaszt nem nyújtott be, mert a fogyasztók túl hosszúnak gondolták a vitarendezési folyamatot, vagy úgy vélték, nem fognak érdemi megoldást kapni problémájukra.
Az ügyvédi iroda szerint a platform használata nemcsak a fogyasztók, a vállalatok érdeke is lehet, hiszen amellett, hogy elkerülhetik a költséges és hosszadalmas bírósági eljárásokat, a több európai országban is tevékenykedő cégek egységes európai szabályok szerint kezelhetik a beérkező panaszokat.
Az online vitarendezési platform használata regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, majd a bejelentkezés után a fogyasztó benyújthatja panaszát a honlapon keresztül, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját a vállalkozással.