Egyre gyorsabban bővül a hazai online B2B kereskedelem egy felmérés szerint

Forrás: MTI

Címkék: B2B kereskedelem, jelentés, e-kereskedelem


A felmérés szerint egyre több hazai cég használ online csatornákat beszállító-kereséshez és beszerzések lebonyolításához, ráadásul a beszerzők is egyre céltudatosabban keresnek beszállítói partnereket.

Egyre gyorsabban bővül Magyarországon az online B2B (business to business - vállalatok közti) kereskedelem, 2013-2015-ben csaknem 10 százalékkal nőtt az ajánlatkérések éves átlaga, mert egyre nagyobb a beszerzői igény a költséghatékonyabb megoldások iránt - derül ki a Tablazat.hu online beszerzési portál felméréséből.
 
A portál több mint 9000 aktív ipari beszerzőjének 40 ezer ajánlatkérését elemezve vizsgálta a beszerzői szokások változását az elmúlt három évben.
 
A felmérés szerint egyre több hazai cég használ online csatornákat beszállító-kereséshez és beszerzések lebonyolításához, ráadásul a beszerzők is egyre céltudatosabban keresnek beszállítói partnereket. Ezt az is erősíti, hogy a Tablazat.hu-hoz 2015-ben több mint kétszer annyi visszajelzés érkezett sikeres beszerzésről, mint két évvel ezelőtt.

A közlemény szerint az egyre több, online csatornát használó hazai beszerzővel néhány éven belül itthon is hétköznapivá válhat az online B2B értékesítés.

A közlemény idézi Kócsi Norbertet, a portál beszerzési szakértőjét, aki elmondta: míg egyes fejlettebb piacokon a cégek 30-40, Kínában pedig több mint 50 százaléka használja az online lehetőségeket az ipari beszerzések során, addig Magyarország egyelőre 4-5 éves lemaradásban van. A hátrány azonban ledolgozható- tette hozzá.

A közlemény szerint az évek során az online beszerzéshez egyre inkább hozzászokó beszerzők és beszállítók közötti kommunikáció minősége és intenzitása jelentősen változott, 2013-ról 2015-re több mint 60 százalékkal csökkent a beszerzési folyamat átfutási ideje.

Vissza az előző oldalra

Webáruház

Összes termék megtekintése

Vissza az előző oldalra