Egy szervezeti modell vázlata az elvárt ereményekkel
Cégvezetés 2015-09-27
NyomtatásCímkék: szervezeti modell
Azért, hogy ne vesszünk el a részletekben, kidolgoztam egy szervezeti modellt, amellyel lehet teljesíteni a cégvezetéssel szemben támasztott követelményeket.
Ebben a szervezeti modellben a céget hat lábra állítottam. Különösen fontos része a modellnek az „Elvárt eredmények” leírása.
A hatlábú cégszervezet részlegeinek a listája az elvárt eredményekkel:
1. értékesítés, piacfelmérés, marketing, PR, vevőnyilvántartás: ők felelnek elsősorban a fizetőképes vevőkért és a vevő „jól járt” érzéséért, illetve a cég társadalmi felelősségvállalásának a megmutatásáért
2. termelés, szolgáltatás: elsősorban a lehetséges osztalék mennyiségéért felelősek, illetve a vevőnek jó áron és jó minőségben előállítandó termékekért, szolgáltatásokért (például kereskedő cégekben az értékesítők, bolti eladók, raktárosok, kiszállító sofőrök stb. tartoznak ide)
3. személyi ügyek, szervezés, oktatás, kontrolling, tervezés, mérés: ők felelnek elsősorban azért, hogy a menedzserek és a munkatársak megtalálják a számításukat a cégben; illetve hogy a cég tulajdonosi értéke növekedjen
4. minőségbiztosítás és környezetvédelem: ők elsősorban a vevők minőségi, élelmiszerbiztonsági stb. és a környező lakosság környezetvédelmi igényeinek kielégítéséért felelnek; illetve a specifikus, cégre jellemző speciális állami szabályok megtartásáért
5. gazdálkodás, napi pénzügyek, könyvelés, panaszkezelés, jogi ügyek: ők elsősorban az állami és önkormányzati adókért, illetve az általános, mindenkire egyformán vonatkozó törvények, szabályok szerinti működés megtartatásáéért felelnek
6. tulajdonosi döntések, azaz pozicionálás, stratégia, beruházás: itt dől el alapvetően a cég tulajdonosi értékének a növekedése; itt nevezik ki és váltják le az ügyvezetőt, itt van kijelölve, hogy a cég milyen nemzeti, társadalmi küldetést, felelősséget vállal magára, azaz gazdasági és ebből következő politikai erejét kiknek az érdekében veti be