Cisco: a vállalatok csupán ötöde használta ki a digitalizáció üzleti lehetőségeit
Cégvezetés 2016-04-13
NyomtatásCímkék: e-kereskedelem
A digitális vállalatok - így például az Uber, az airbnb vagy az Amazon - sokkal hatékonyabban képesek a vásárlók számára értéket nyújtani, nyitottak az új üzleti modellek kialakítására. Ennek hatására teljesen átrendeződhet majd a piaci struktúra, ami a cégek mintegy 40 százalékát érinti majd a következő 5 évben, mégis a szervezetek csupán 25 százaléka készül fel előre erre a kihívásra.
Az alelnök szerint a digitalizációval az iparágak között egyre nagyobb lehet az átfedés, a piac perifériáján lévő vállalatok hirtelen a középpontba kerülhetnek, miközben nagyvállalatok feldarabolódhatnak, kiszorulhatnak, veszíthetnek piaci részesedésükből.
Úgy vélte: a digitalizáció terjedésével a kiberbiztonság kulcskérdéssé válik, a sikeres védelmi stratégia 5,3 billió dolláros értéket eredményezhet a privát szektorban működő vállalatoknak a következő 10 évben. Ennek az értéknek a 68 százaléka akkor realizálható, ha a cégek képesek hatékonyan integrálni a kiberbiztonságot digitális megoldásaikba.
A kutatás szerint a következő évtizedben a digitalizációból származó érték 71 százalékát a gyártási, a pénzügyi szolgáltatások, a kiskereskedelem, a távközlési, az egészségügyi, valamint az olaj- és gázkitermelési iparágak arathatják le a vizsgált 16 szegmens közül.
A Cisco szakemberei a potenciális digitális értéket (Digital Value at Stake) aszerint határozzák meg, hogy a digitalizációhoz szükséges beruházások, innovációk hatására miként változik a vállalatok értéke, bevételeik és megtakarításaik.