A nemzeti kereskedőház tavaly 2 milliárdos üzletet generált a külpiacon a kkv-knak
Cégvezetés 2016-05-18
NyomtatásCímkék: kkv
A Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) Zrt. tavaly közvetlen közreműködéssel 2 milliárd forint értékű üzletet generált a kis- és középvállalkozásoknak (kkv) a külpiacon - mondta Ducsai-Oláh Zsanett, a kereskedőház vezérigazgatója szerdán az Országgyűlés vállalkozásfejlesztési bizottsága ülésén, ahol a képviselők tájékoztatót hallgattak meg a cég tevékenységéről.
Ducsai-Oláh Zsanett kiemelte: az idén az első három hónapban a hazai kkv-k több mint félmilliárd forint értékű új üzletet kötöttek a külpiacon a kereskedőház konkrét bevonásával.
Az ülésen a vezérigazgató ismertette, hogy 2015-ben több mint 200 szakmai programot rendeztek 75 országban 13 ágazatban, 2014-ben 306, 2015-ben 608 cégnek biztosítottak, 2016-ban pedig eddig 400 cégnek adtak lehetőséget külföldi bemutatkozásra kiállításokon, illetve kormánydelegációhoz kötődően.
Ducsai-Oláh Zsanett elmondta, hogy csaknem 50 országban vannak jelen partnereik révén, ahol folyamatosan figyelik, milyen lehetőségek adódhatnak a kkv-knak, júniustól pedig cégre szabott exporttervet tudnak adni a cégeknek.
Ducsai-Oláh Zsanett kiemelte, hogy márciustól közfeladatként látják el a kereskedőházak működtetését, folyamatban van a partnerek kiválasztása közbeszerzési eljárásokon.
Az ülésen Volner János, a bizottság elnöke jobbikos képviselőként arra hívta fel a figyelmet, hogy a vállalkozások külpiaci sikere mellett fontos a hazai piacuk megtartása is, és fontosnak nevezte a közintézmények hatékonyságának mérését.
Szatmáry Kristóf fideszes képviselő, a bizottság alelnöke az ülésen rámutatott, a Kárpát-medencei üzleti hálózat kialakítása nemzetstratégiai kérdés és egyben nemzetgazdasági érdek is.
Gúr Nándor szocialista képviselő a személyi ráfordítások és az eredményesség közötti kapcsolat, illetve a kereskedőházak partnerei iránt érdeklődött.
Válaszában Ducsai-Oláh Zsanett elmondta, hogy a jövőben gyakrabban kérdezik meg a velük kapcsolatban lévő vállalatokat az eredményeikről, hogy a kereskedőház munkája mérhetőbb legyen, és megismételte, a kereskedőházak partnereit közbeszerzésen választják ki.
Képviselői kérdésre válaszolva Ducsai-Oláh Zsanett elmondta, hogy Áldomás ernyőmárka alatt prémium minőséget képviselő magyar élelmiszereket ajánlanak külföldön, a széleskörű civil és állami együttműködésben létrejött ernyőmárka alatt 22 magyar termék szerepel.