Nielsen: lassult az élelmiszerek kiskereskedelmi eladásának növekedési üteme
Cégvezetés 2016-11-12
NyomtatásCímkék: élelmiszer-kiskereskedelem
A magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem zömét közel 15 ezer hagyományos 200 négyzetméteres vagy annál kisebb bolt alkotja, ezek forgalma az általános trendtől eltérően, értékben csökkent a harmadik negyedévben. A többi bolttípusban viszont nőttek a bevételek
Mennyiségben 1 százalékos csökkenést regisztrált a piackutató az idei első kilenc hónapban, míg egy évvel korábban még plusz 7 százalék volt ez a mutató.
Az átlagos 2 százalékot meghaladó mértékben nőtt például a gyümölcslé (6 százalék), az édes keksz (7 százalék), a kutyaeledel (6 százalék), a macskaeledel (8 százalék), az étolaj (8 százalék) és az energia- és sportitalok (6 százalék) forgalma értékben.
A magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem zömét közel 15 ezer hagyományos 200 négyzetméteres vagy annál kisebb bolt alkotja, ezek forgalma az általános trendtől eltérően, értékben csökkent a harmadik negyedévben. A többi bolttípusban viszont nőttek a bevételek: a hipermarketekben 2 százalékkal, a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 400-2500 négyzetméteres szegmensben 4, a 202-400 négyzetméteres boltokban pedig 6 százalékkal - áll a közleményben.