Nielsen: lassult az élelmiszerek kiskereskedelmi eladásának növekedési üteme

Forrás: MTI

Címkék: élelmiszer-kiskereskedelem


A magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem zömét közel 15 ezer hagyományos 200 négyzetméteres vagy annál kisebb bolt alkotja, ezek forgalma az általános trendtől eltérően, értékben csökkent a harmadik negyedévben. A többi bolttípusban viszont nőttek a bevételek

Lassult az élelmiszerek kiskereskedelmének növekedési üteme az idei első három negyedévben - közölte a Nielsen pénteken
 
A piackutató cég kutatása szerint az élelmiszerek bolti forgalma mintegy 1200 milliárd forint volt ez év január-szeptemberben, 2 százalékkal volt több, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A múlt év első három negyedévében még 7 százalékkal emelkedett az eladás az egy évvel korábbihoz viszonyítva. 

Mennyiségben 1 százalékos csökkenést regisztrált a piackutató az idei első kilenc hónapban, míg egy évvel korábban még plusz 7 százalék volt ez a mutató. 

Az átlagos 2 százalékot meghaladó mértékben nőtt például a  gyümölcslé (6 százalék), az édes keksz (7 százalék), a kutyaeledel (6 százalék), a macskaeledel (8 százalék), az étolaj (8 százalék) és az energia- és sportitalok (6 százalék) forgalma értékben.

A magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem zömét közel 15 ezer hagyományos 200 négyzetméteres vagy annál kisebb bolt alkotja, ezek forgalma az általános trendtől eltérően, értékben csökkent a harmadik negyedévben. A többi bolttípusban viszont nőttek a bevételek: a hipermarketekben 2 százalékkal, a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 400-2500 négyzetméteres szegmensben 4, a 202-400 négyzetméteres boltokban pedig 6 százalékkal - áll a közleményben.

Vissza az előző oldalra

Webáruház

Összes termék megtekintése

Vissza az előző oldalra