NGM: a társadalmi célú, illetve a startup vállalkozásokat támogató új pályázatok jelennek meg
Támogatások 2016-01-18
NyomtatásA társadalmi célú vállalkozások ösztönzésére, valamint az infokommunikációs és távközlési startup vállalkozások piacra lépését segítő szakértői hálózat kialakításának támogatására jelenik meg két pályázati felhívás hétfőn a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében, együttesen 3,8 milliárd forint keretösszeggel
Társadalmi vállalkozásnak tekinthetők azok a nonprofit és civil szervezetek, amelyeknek társadalmi célkitűzéseik mellett üzleti területen megvalósítható célkitűzéseik is vannak, és gazdálkodásuk eredményét a társadalmi cél érdekében visszaforgatják.
A kormány a programot az Országos Foglalkoztatási Közhasznú NKft. és az IFKA Közhasznú NKft. együttműködésével tervezi megvalósítani, a két szervezet hétfőtől nyújthatja be a támogatási kérelmet konzorciumi formában.
Az államtitkár ismertette, a kiírás célja a már működő szervezetek bázisán új társadalmi célú vállalkozások létrehozásának segítése, illetve a már működő társadalmi vállalkozások ösztönzése és megerősítése piacképes termékek és szolgáltatások előállításával, tartós foglalkoztatási lehetőségek létrehozása érdekében.
Az infokommunikációs és távközlési (ikt) startup cégek nemzetközi piacra lépését segítő szakértői, mentori hálózat kialakítására 2,5 milliárd forint áll rendelkezésre.
Rákossy Balázs fontosnak nevezte a hazai ikt startup, mikro- és kisvállalkozások nemzetközi piaci kapcsolatainak erősítését, és az innovációs fázis utáni piaci bevezetését, termékfejlesztését és a piacra vitel ösztönzését.
A felhívás közvetlen címzettje a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség, amelynek programja hozzájárul a kevésbé fejlett régiókban működő infokommunikációs startup vállalkozások tudásának és kapcsolatainak fejlesztéséhez, valamint ezen keresztül az ikt-szektor versenyképességének javulásához.
A projekt megvalósításában kiemelt szerepe lesz a mentoroknak, akik tevékenységükkel helyi szinten segítik a vállalkozások nemzetközi piacra lépését, befektetéshez jutását, a működésük során felmerülő akadályok feltérképezését és azok elhárítását.