Javult a cégek fizetési hajlandósága a hitelbiztosító felmérése szerint
Címkék: fizetési fegyelem
Javult a cégek fizetési hajlandósága, gyorsabban egyenlítik ki a számlákat és a tavalyinál kevesebb a behajthatatlan követelés a vállalatok közötti értékesítésben az Atradius felmérése szerint.
A számlák kiegyenlítésének ideje a tavalyi 53 napról 37 napra javult, miközben a regionális átlag 61 nap, ráadásul egyre többen kérnek halasztott fizetést, amit az Atradius a javuló gazdasági környezettel magyaráz. Hozzátették, hogy a fizetési késedelmek legfőbb oka a tőkehiány és a likviditási probléma, de a vevők jelentős része finanszírozási lehetőségnek tekinti a halasztott fizetést.
Az elemzés szerint Magyarországon a számlák 0,6 százalékát nem rendezik, ami Kelet-Európában - Szlovákia után - a második legkisebb arány, de a behajthatatlan követelések száma is alacsonyabb a régiós átlagnál. Az ilyen esetek legnagyobb része a mezőgazdaságban, az építőiparban, élelmiszeriparban és a szolgáltatási ágazatban történik és legfőképp az ügyfél csődje (65 százalék) vagy eltűnése (34 százalék) miatt - írták.
A magyar válaszadók 6 százaléka számít arra, hogy a következő 1 évben romlik az ügyfelek fizetési magatartása, miközben a kelet-európai átlag 26 százalék - áll a közleményben.
Az Atradius Kelet-Európát vizsgáló elemzése május 25-én zárult és csaknem 620 vállalat vett benne részt.