GVH: kötelezettségek vállalásával zárult a Nielsen ügye
A Nielsen vállalta, hogy a jövőben transzparensen határozza meg adatbázisai árát és az ahhoz kapcsolódó kedvezményeket, illetve új (nézettségi adatbázisát és adatkezelő szoftverét elkülönítő) csomagstruktúrát hoz létre, valamint engedélyezi ügyfeleinek, hogy harmadik felet bízzanak meg az adatbázisok kezelésével és feldolgozásával.
A döntés során a versenyhivatal értékelte, hogy a kötelezettségvállalással jövő január 1-jétől megszűnik a Nielsen adatbázisaihoz való hozzáférés korlátozásából eredő, esetleges versenyjogi aggály, de azt is, hogy a kötelezettség megfelel az ellenőrizhetőség követelményének.
Felidézik: a GVH a televíziós nézettségi adatokat elemző szoftverek piacát vizsgálta a 2012 januárja és 2014 júniusa közötti időszakban.
Ennek során megállapította, hogy a cég kiszorító hatású kedvezményrendszert alkalmaz adatbázisai és szoftverei értékesítésekor, hiszen a kiegészítő szolgáltatást nyújtó versenytársak még akkor sem tudnak versenyezni a nézettségi adatbázispiac monopolszereplőjének csomagajánlatával, ha adatkezelő szoftvereik egyébként hatékonyan működnek, és a fogyasztói igényeket a Nielsennél jobban kielégítő szolgáltatást nyújtanak.
Feltárták azt is, hogy a Nielsen a szerződésekben megjelenő adatvédelmi kikötésekkel korlátozza az általa előállított televíziós nézettségi adatok elemzését külső, független szoftverrel.