GfK: több mint 10 százalékkal bővült a műszaki fogyasztási cikkek piaca
Cégvezetés 2016-08-17
NyomtatásCímkék: műszaki cikkek
A tartós műszaki cikkek értékesítése 10,6 százalékkal nőtt Magyarországon az idei második negyedévben a tavalyi azonos időszakhoz képest, a teljes forgalom 135,3 milliárd forintot tett ki, az informatikai és irodaeszközök kivételével valamennyi szektor erősödött - közölte a GfK piackutató intézet szerdán
A háztartási nagygépek piacán a forgalom 15 százalékkal múlta felül április-júniusban a 2015 azonos időszakában mértet. Szinte valamennyi termékkategória kétszámjegyű bővülést ért el, a hűtők forgalma viszont csak 9 százalékkal nőtt, a fagyasztók értékesítése pedig csökkent.
A háztartási kisgépek forgalma 14,3 százalékkal nőtt, ezen belül kimagasló növekedést értek el a szájápolási termékek és a szőrtelenítő készülékek.
A telekommunikációs szektor az első negyedév gyenge teljesítménye után a második negyedévben kétszámjegyű növekedést mutatott, 17,2 százalékkal haladta meg az előző év második negyedévében mért értékesítést.
A fotózáshoz kapcsolódó műszaki termékekből 10,2 százalékkal több fogyott, a digitális-tükörreflexes készülékek térnyerése mellett folytatódott a piac nagy részét kitevő fix lencsés kompakt gépek háttérbe szorulása.
Az információs technológiai szektor forgalma 10 százalékkal csökkent a tavalyi év második negyedévéhez viszonyítva, a legnagyobb, 24,3 százalékos visszaesést a tabletek szenvedték el.
Az irodatechnika és kellékanyagok eladása 8,9 százalékkal zsugorodott április-júniusban az előző év azonos időszakához viszonyítva.