Fogyasztók megtévesztése esettanulmány
Címkék: fogyasztók megtévesztése
A vállalkozás megtévesztő tájékoztatást adott a továbbértékesítési lehetőségről, elhallgatva, hogy a másodlagos értékesítés eredményességének feltétele az, hogy a fogyasztónak újabb hajdúszoboszlói üdülési jogot kell vásárolnia. Hamis állításokat közölt a beszámítás lehetőségéről, mert nem számította be a meglévő üdülési jog értékét, továbbá tisztességtelenül befolyásolta a fogyasztókat azzal, hogy a meglévő üdülési jogok értékesíthetősége érdekében újonnan vásárolt üdülési jogot külföldi fogyasztók számára gyorsan és könnyen értékesíthetőnek minősítette.
Hamis állításokat közölt a beszámítás lehetőségéről, mert nem számította be a meglévő üdülési jog értékét, továbbá tisztességtelenül befolyásolta a fogyasztókat azzal, hogy a meglévő üdülési jogok értékesíthetősége érdekében újonnan vásárolt üdülési jogot külföldi fogyasztók számára gyorsan és könnyen értékesíthetőnek minősítette.
Az üdülési jog (időben megosztott üdülőhasználati jog, timeshare) továbbértékesítésére vonatkozó ajánlatok olyan fogyasztóknak szóltak, akik már rendelkeztek üdülési joggal, és e jogukat értékesíteni szándékozták, a kft. azonban nem tett lépéseket a jogok továbbértékesítésére, csak ezt a látszatot keltette.
A bírság kiszabásakor a GVH a jogsértéssel érintett szolgáltatás értékesítéséből származó bevételből indult ki. Figyelembe vette továbbá, hogy a teljes kereskedelmi gyakorlat a jogsértő kommunikációra épült, továbbá a megcélzott fogyasztói kör jelentős része idősebb személyekből áll, akik minél hamarabb szeretnék volna meglévő üdülési jogukat eladni.