Fogyasztók megtévesztése esettanulmány

Jog

Nyomtatás
Forrás: MTI

Címkék: fogyasztók megtévesztése


A vállalkozás megtévesztő tájékoztatást adott a továbbértékesítési lehetőségről, elhallgatva, hogy a másodlagos értékesítés eredményességének feltétele az, hogy a fogyasztónak újabb hajdúszoboszlói üdülési jogot kell vásárolnia. Hamis állításokat közölt a beszámítás lehetőségéről, mert nem számította be a meglévő üdülési jog értékét, továbbá tisztességtelenül befolyásolta a fogyasztókat azzal, hogy a meglévő üdülési jogok értékesíthetősége érdekében újonnan vásárolt üdülési jogot külföldi fogyasztók számára gyorsan és könnyen értékesíthetőnek minősítette.

GVH: 10 milliós bírság az SWF Holder Kft.-nek a fogyasztók megtévesztése miatt
 
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint az SWF Holder Kft. üdülési jogok eladásával összefüggő ajánlatával megtévesztette a fogyasztókat, a jogsértés miatt 10,1 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
 
A versenyhatóság közleményében ismerteti: a kft. 2014 májusától személyes, szóbeli egyeztetéseken, valamint hirdetésekben, szórólapokon, weboldalakon népszerűsítette üdülési jogokkal kapcsolatos ajánlatait.
 
A GVH döntésében megállapította, a vállalkozás valótlanul állította, hogy üdülési jogok másodlagos értékesítésével foglalkozik, mert a célja valójában új, hajdúszoboszlói üdülési hetek értékesítése volt. Megtévesztő tájékoztatást adott a továbbértékesítési lehetőségről, elhallgatva, hogy a másodlagos értékesítés eredményességének feltétele az, hogy a fogyasztónak újabb hajdúszoboszlói üdülési jogot kell vásárolnia.

Hamis állításokat közölt a beszámítás lehetőségéről, mert nem számította be a meglévő üdülési jog értékét, továbbá tisztességtelenül befolyásolta a fogyasztókat azzal, hogy a meglévő üdülési jogok értékesíthetősége érdekében újonnan vásárolt üdülési jogot külföldi fogyasztók számára gyorsan és könnyen értékesíthetőnek minősítette.

Az üdülési jog (időben megosztott üdülőhasználati jog, timeshare) továbbértékesítésére vonatkozó ajánlatok olyan fogyasztóknak szóltak, akik már rendelkeztek üdülési joggal, és e jogukat értékesíteni szándékozták, a kft. azonban nem tett lépéseket a jogok továbbértékesítésére, csak ezt a látszatot keltette.

A bírság kiszabásakor a GVH a jogsértéssel érintett szolgáltatás értékesítéséből származó bevételből indult ki. Figyelembe vette továbbá, hogy a teljes kereskedelmi gyakorlat a jogsértő kommunikációra épült, továbbá a megcélzott fogyasztói kör jelentős része idősebb személyekből áll, akik minél hamarabb szeretnék volna meglévő üdülési jogukat eladni.

Vissza az előző oldalra

Webáruház

Összes termék megtekintése

Vissza az előző oldalra