Deloitte: előretör a virtuális valóság, de marad a PC is

Forrás: MTI

Címkék: virtuális valóság


A Deloitte jelentős növekedési tendenciát lát a kognitív technológiák, például a számítógépes látás, a természetes nyelvfeldolgozás és a gépi tanulás piacán is. Idén 100 vállalati szoftver gyártóból várhatóan 80 forgalomba hoz majd kognitív technológiákat, ami 25 százalékos növekedés lenne a tavalyi 64-hez képest.

A VR (virtuális valóság) technológia forgalma idén eléri az egymilliárd dollárt; a kognitív technológiák piacán is jelentős növekedés várható; a 18-24 évesek az okostelefont és a PC-t inkább egymás kiegészítőinek, mintsem helyettesítőinek látják - derül ki a Deloitte kutatásából. 
 
A Deloitte Global immáron tizenötödik alkalommal megjelenő Technológiai, média és telekommunikációs előrejelzése szerint a VR-technológia forgalmából az idén 700 millió dollár lesz a hardverértékesítés, a többi  tartalomszolgáltatás.
 
Antal Lajos, a Deloitte Zrt. kiberbiztonsági tanácsadás üzletágának magyarországi és közép-európai vezetője úgy véli, a VR hosszú távon csak nehezen érheti el az okostelefonok, a PC-k vagy a tévékészülékek általános elterjedtségét.
 
A kutatás alapján a VR headsetek piacán 2,5 milliós, az eladott játékapplikációk piacán pedig 10 milliós forgalmat jósolnak, úgy vélik: a nagyobb játékrajongók fognak virtuális valóságra költeni, vagyis, bár minden okostelefon-tulajdonos ki tudja majd próbálni a VR egy változatát, a tekintélyes VR-bevételeket csupán pár tízmillió felhasználó fogja generálni 2016-ban. 
 
A Deloitte jelentős növekedési tendenciát lát a kognitív technológiák, például a számítógépes látás, a természetes nyelvfeldolgozás és a gépi tanulás piacán is. Idén 100 vállalati szoftver gyártóból várhatóan 80 forgalomba hoz majd kognitív technológiákat, ami 25 százalékos növekedés lenne a tavalyi 64-hez képest. Antal Lajos úgy látja, bár a felhasználók kevesebb közvetlen figyelmet szentelnek a kognitív technológiáknak, mint a VR-fejlesztéseknek, a kognitív technológia hosszabb távon sokkal fontosabb lehet mind a vállalati, mind az egyéni felhasználók számára. 
 
A jelentés arra is rámutat, hogy míg az Y-generáció az okostelefonok generációja, 2016-ban várhatóan a 18 és 24 év közöttiek alkotják majd a leginkább PC-párti korcsoportot. A 13 fejlett országban végzett kutatás szerint 2015-ben a 18 és 24 év közötti lakosok átlagosan 85 százaléka fért hozzá laptophoz.  
 
Kigyós Zsuzsa, a Deloitte Zrt. tanácsadás üzletágának igazgatója szerint ez az adat is azt támasztja alá, hogy a 18-24 évesek az okostelefont és a PC-t egymás kiegészítőinek és nem helyettesítőinek látják, ami részben az alacsonyabb költségnek tudható be, részben pedig a PC-k nagy képernyőinek, illetve a billentyűzettel, egérrel vagy touchpaddel könnyedén megoldható adatbevitelnek. 
 
Felgyorsul a mobil online fizetés, a mobil eszközökön, okostelefonokon és tableteken történő vásárlások során harmadik fél által nyújtott érintésalapú fizetési szolgáltatást igénybe vevő személyek száma 2016-ban várhatóan 150 százalékkal nő, és eléri az 50 millió rendszeres felhasználót. 
 
A becslések szerint a fejlett országok piacain az okostelefon-használók körülbelül 26 százaléka nem fog hagyományos telefonhívást kezdeményezni, inkább over-the-top üzenetküldő felületekkel (például WhatsApp, Line, Google Hangouts, Messenger), vagy hang- és videoátviteli szolgáltatásokkal váltják fel a hagyományos hanghívásokat. 
 
Várhatóan a mobileszköz-tulajdonosok csupán 0,3 százaléka fog 2016 végére mobilreklám-blokkolót alkalmazni. Ez az okostelefonokon és tableteken közzétett reklámok 70 milliárd dolláros piacának nagyságrendileg 100 millió dolláros részét fogja veszélyeztetni.

Vissza az előző oldalra

Webáruház

Összes termék megtekintése

Vissza az előző oldalra