A növekvő kkv-k élnek leginkább a lízinggel
A felmérés szerint a növekedésben lévő kis- és középvállalkozások (kkv) 29 százalékának van lízingszerződése, az innovációt megvalósító cégek 38 százaléka él ezzel a finanszírozási formával, ezzel szemben azok a cégek, amelyeknél nem volt innovációs változás, csak 19 százalékban.
A fejlődő, innovációkat preferáló, növekedésben lévő cégek táborában legnépszerűbbek a lízingkonstrukciók, amelyek költséghatékony és rugalmas finanszírozási formát jelentenek a Magyar Lízingszövetség elnöke szerint. Nyikos Katalin így kommentálta a megrendelésükre a Gfk piackutató által készített felmérés eredményeit.
A felmérés szerint a növekedésben lévő kis- és középvállalkozások (kkv) 29 százalékának van lízingszerződése, az innovációt megvalósító cégek 38 százaléka él ezzel a finanszírozási formával, ezzel szemben azok a cégek, amelyeknél nem volt innovációs változás, csak 19 százalékban.
A kutatás kimutatta, hogy az árbevételüket a legutóbbi pénzügyi évükben növelő vállalkozások 29 százalékának van lízingkonstrukciója, míg a stagnáló árbevételű társaságoknál 18 százalékos volt ez az arány, a csökkenő árbevételű cégeknek pedig csak a 6 százaléka és a lízinggel.
A biztos alapokkal rendelkező cégek körében is népszerű a lízing: a cégvezetők által teljesen stabil helyzetűnek minősített cégek 22 százaléka vesz igénybe lízingkonstrukciót, a kevésbé stabilnak mondott cégeknél azonban mindössze 8 százalék él ezzel a lehetőséggel.
A Magyar Lízingszövetség megbízásából a GfK telefonos interjúk segítségével, 100 millió és 2 milliárd forint közötti árbevételű magyarországi cégek körében végezte a felmérést, a vállalkozások pénzügyi döntésekben résztvevő 300 vezetője válaszolt a kérdésekre, a reprezentativitás érdekében az adatfelvétel értékei a KSH adatai szerint súlyozták.
Vissza az előző oldalra