A közösségi média nélkül ma már nincs sikeres személyes márka

Forrás: Szerző: Kiss T. Anna

Címkék: márkaépítés


Ha azt akarja az ember, hogy ismert legyen, beszéljenek róla, s személye által az üzletéről, a vállalkozásáról, a termékeiről, nos, akkor mindenekelőtt jelen kell lennie a közösségi médiában. Ehhez pedig ismernie kell a logikáját, azt, hogy mi működteti ezt a rendszert. És meg kell tanulni a közösségi média leghatékonyabb eszközeinek az alkalmazását. A digitális siker módszerét.

Nem lehet címszavakban elmesélni a módszert, amellyel a digitális világ sikeremberei külön üzletágat építettek fel maguknak. Közülük szép számmal valóban meg is gazdagodtak belőle. Akkor tehát működik. Mintát adnak belőle. El lehet tanulni tőlük fogásokat, trükköket, de a legfontosabb mégis, hogy rendszerben lássa a vállalkozó ezt a világot. Ráérezzen, hogy mi mozgatja a dolgokat ebben a világban. Különösen, ha személyes márkaépítés is a célja. Itt most pár gondolat bevezetésként. A következő hetekben részletesen is foglalkozunk majd az on-line marketinggel az Ügyvezetők Klubjában. Itt lehet csatlakozni az Ügyvezetők Klubjához: https://www.cegmenedzseles.hu/elofizetes/1/
 
Az on-line marketing a személyes márkaépítés egyik hatékony módszere. Nem az egyetlen ugyan, de kétségkívül jó eredményeket ígér. Ahogy mondani szokták, aki nincs ott az on-line térben, az egyszerűen nem létezik. Az nincs. Ez igaz. De azt nem mondja senki, hogy ezután aztán éjjel-nappal ott kell lennie minden személyes márkát építő felhasználónak a gépnél és írnia, fotóznia rendületlenül.A kevesebb több! Csak azt nem tudhatja biztosan az ember, hogy melyik legyen az a kevés, ami az énmárka építés feladatainak a többségét megoldja.
 
Nagyon nagy a kínálat a közösségi platformok között, egyik hatékonyabbnak tűnik, mint a másik. De csak úgy tűnik! Mert a lényeg az, hogy helyesen rakjuk-e össze azon közösségi oldalaknak az együttesét, amelyeken aztán aktívak leszünk és amelyek követői, lájkolói, oldalletöltői szétviszik a mondanivalónkat a maguk köreibe, így az egész közösségi média rólunk szól majd. Ez nagyon jól hangzik így, de nem fog sikerülni gyorsan és azonnal. Széles körben biztosan nem.
 
Ha azt mondod, hogy be akarsz törni az on-line világba, akkor először is precízen meg kell tervezned a megjelenésedet. Vagyis el kell készítened az on-line marketing stratégiádat. Ebben fogod meghatározni, hogy mi a célod az on-line jelenléttel, mennyi idő alatt és milyen más közösségi oldalakkal párhuzamosan, netán keresztmegosztásokkal fogod a célodat elérni.Ez az on-line marketing stratégia. Ez lesz a kotta, amiből le kell játszanod a bemutatkozásodat és a folyamatos jelenlétedet ebben a térben.
 
Amikor tervezel, arra is gondolnod kell, hogy legyenek segítőid, akik figyelnek a működésedre és készséggel segítenek a megosztásokban.
Ez fontos, de sajnos messze nem elegendő! Ugyanis a siker kulcsa a tartalomban rejlik. Vagyis abban, hogyan nyűgözöd le az olvasóidat az oldalaidon. És nem könnyű dolog tartalmat gyártani. Olyat pedig, hogy eredeti legyen, éppen ezért sokkal érdekesebb, mint a többieké, szinte a lehetetlennel egyenlő. Ha azonban eléggé elszánt vagy arra, hogy megismertesd a személyedet a közösségi médiában, akkor meg fogod találni azokat a témákat, amelyek téged is és az olvasóidat is érdeklik.
Ezt azért se felejtsd el, mert végül is te vagy a lényeg, a személyed, hogy rólad minél több fontos és előnyös dolog kiderüljön mások előtt. Mert csak akkor tudnak érdeklődni a gondolataid, például a könyved iránt, ha egyrészt tudják: létezel, a világon vagy, másrészt eredeti és érdekes gondolatokat közölsz.
 
Minden sorodban és minden mondatodban és minden gondolatodban, amit közzé teszel, csakis önmagad legyél.Nincs annál kínosabb, mint szembesülni a lanyha érdeklődéssel, ha az ember személyes márkájáról van szó. Ugyanakkor nem szabad türelmetlennek lenni. Rómát sem egy nap alatt építették, tehát az on-line aktivitásodban is be kell érniük a dolgoknak. De ez sem lesz kidobott idő, hiszen ez alatt te szépen fölkészülhetsz a következő időszakban publikálandó tartalmakra.
Gyűjthetsz idézeteket, írhatsz posztokat, kereshetsz megfelelő tartalmú képeket a keresők segítségével vagy éppen saját magad fotózhatsz. Sokat és a legkülönbözőbb témákban. Mindenről, ami téged érdekel.
 
Ne feledd: mindig arról szól a történet, hogy te ki vagy, mivel foglalatoskodsz éppen! Hogy téged mi érdekel napról-napra?
 
Aztán következhet az a rész, amely eldönti majd az on-line működésed sikerét mindjárt itt, az első, a bemelegítő szakaszban. Arra gondolok, hogyan kapcsolod össze egymással a különböző közösségi oldalakat, hogy azok kiegészítsék egymást. Mondanám, hogy próbálkozz vele és fel fogod ismerni: melyik a legjobb variáció, s akár igazam is lehet, csak az a baj vele, hogy közben túl sok idő telne el. Ezért ehhez már jó lenne a profi segítség, legalább tanácsadás formájában, hogy időt takaríts meg és valóban szakembertől szerezd meg a gyakorlatot az on-line térben.
 
Hogyan legyél valóban eredményes a közösségi médiában a személyes márkáddal?
 
Hogyan érd el, hogy minél többen kövessenek, lájkoljanak, megtekintsék az oldalaidat?
 
Vagy megtanulod magadtól vagy segítséget veszel igénybe. Sokan foglalkoznak a digitális térben on-line marketing tevékenységgel, biztosan találni fogsz valakit, aki segít. De persze, ez pénzbe fog kerülni, nem is kevésbe.Ha sikerül a személyes márkádat bevezetned a piacra, akkor az pénzt hoz majd neked, tehát teljesen normális, hogy ehhez befektetned is kell. Ha nincs hozzá túl sok pénzed, keress olyan képzést, amely számodra is megfizethető áron tanít meg az on-line marketing logikára és azokra a módszerekre, amelyek nélkül elveszett ember vagy ebben a világban.
 
Kiss T. Anna


Vissza az előző oldalra

Webáruház

Összes termék megtekintése

Vissza az előző oldalra