A hazai cégek 58 százaléka tervez év végi juttatást adni munkavállalóinak

Forrás: NEST Communications Kft.

Lesznek-e idén év végi bónuszok, jutalmak? Amennyiben a korábban hagyományosnak tekintett, de a járványhelyzet miatt tavaly is elmaradt, karácsony előtti céges rendezvények, évzáró partik idén is elmaradnak, számíthatnak-e más jellegű év végi juttatásra a munkavállalók? A legnépszerűbb juttatási forma a bónusz, a tárgyi ajándék és az utalvány.

A Magyar Utalvány Zrt. októberi online kutatása szerint a hazai cégek 58 százaléka tervez adni év végén valamilyen eseti juttatást a munkavállalóinak. A legnépszerűbb juttatási forma a bónusz, a tárgyi ajándék és az utalvány. 

Lesznek-e idén év végi bónuszok, jutalmak? Amennyiben a korábban hagyományosnak tekintett, de a járványhelyzet miatt tavaly is elmaradt, karácsony előtti céges rendezvények, évzáró partik idén is elmaradnak, számíthatnak-e más jellegű év végi juttatásra a munkavállalók? 

A járványhelyzet miatt a juttatások piacán rengeteg a kérdés az év végén, a cégek többsége pedig most mérlegeli lehetőségeit. A Nemzeti Utalvány kibocsátója, a Magyar Utalvány Zrt. azért indított októberben online kutatást a hazai cégek HR szakemberei körében, hogy feltérképezze, mire számíthatnak a magyar munkavállalók. 

Korábban adtak, most nem tudnak

A megkérdezett cégek 58 százaléka tervez adni év végén valamilyen eseti juttatást a munkavállalóinak – derül ki a 136 hazai HR szakember által kitöltött felmérésből. 

Azon cégek közül, amelyek idén nem terveznek év végi juttatást adni, a legtöbben azzal indokolnak, hogy ez korábban sem volt jellemző. A megkérdezettek 20 százaléka azonban úgy nyilatkozott: korábban adtak, de most nem tudja kigazdálkodni a cég. A vállalkozások közel 4 százaléka pedig jótékony célra fordítja ezt a keretet” – összegzi az eredményeket Ferenczi Róbert, a Magyar Utalvány Zrt. vezérigazgatója. 

A legjellemzőbb jutalmazási forma a bérrel megegyező módon adózó kifizetés, például a bónusz, a jutalom – a válaszadók 58 százaléka alkalmazza. A kutatás résztvevőinek 22 százaléka tervez valamilyen tárgyi ajándékot adni, 20 százalékuk pedig az egyéb juttatási körbe tartozó csekély értékű ajándékot ad, utalvány formájában. Utóbbi megoldás előnye, hogy csupán 35,99 százalékkal adózik, szemben a bér jellegű kifizetés 75,94 százalékos közterhével.

 „Az utalvány egyre népszerűbb juttatási forma a magyar piacon, mert a gazdasági nehézségek idején különösen felértékelődött a munkavállalók számára, hogy a béren kívüli, illetve egyes meghatározott juttatásaikat is a mindennapi kiadások fedezésére fordíthassák. A munkáltatóknak pedig azért előnyös az utalvány alkalmazása, mert komoly költségmegtakarítást érhetnek el vele” – értékel Ferenczi Róbert.

 Év végi üzleti ajándék

Ajándékot az év végén a cégek 47 százaléka adna munkavállalóinak, mégpedig jellemzően 5000 és 10 000 forint közötti értékben. Közel 13 százalékuk a 20 000 és 50 000 forint közötti értéket tűzte ki célul.

Üzleti partnereinek a cégek 52 százaléka adna ajándékot, itt azonban a cégek közel fele 5000 forint alatti összegben gondolkodik. A leggyakoribb továbbra is a tárgyi ajándék, de ebben a szegmensben is egyre népszerűbbek az utalványok, illetve akár különféle eseménybelépők is.

Módszertan:

A kutatás 2021. október 4-től október 24-ig zajlott, online (CAWI) módszerrel, a mintanagyság 136 fő.


Vissza az előző oldalra

Webáruház

Összes termék megtekintése

Vissza az előző oldalra