A fogyasztóvédők és a Magyar Termék Kft. együttműködnek a Magyar Termék védjegyek erősítéséért

Forrás: MTI

Címkék: Magyar Termék védjegy


Ma már közel 160 cég mintegy 4 ezer termékén, szolgáltatásán találhatók meg a védjegyek: a 100 százalékban magyar alapanyagból Magyarországon készült termékeket jelölő "Magyar Termék", az összetevőinek legalább felében magyar és teljes egészében itt feldolgozott "Hazai Termék", valamint az országban feldolgozott, de többségében import összetevőket tartalmazó "Hazai Feldolgozású Termék", illetve a 75 százalékban magyar hozzáadott értéket tartalmazó "Magyar Szolgáltatás".

Együttműködési megállapodást kötött a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete (FOME) és a Magyar Termék Nonprofit Kft. a Magyar Termék védjegyek megbízhatóságának erősítése és a fogyasztók egyértelmű tájékoztatásának elősegítése érdekében - közölte az egyesület és a nonprofit társaság kedden.
 
A megállapodás értelmében a FOME segíti az eredetmegjelölő védjegyek népszerűsítését, valamint a szervezet szakértője részt vesz az egyes termékeket minősítő Tanúsítási Döntőbizottság munkájában is. A tájékoztatás szerint az együttműködés tovább erősíti a kft. védjegyeinek megbízhatóságát, mivel a termék és szolgáltatás eredetét, jogszabályoknak való megfelelését független szakértői vizsgálat tanúsítja.
 
A 12 éve alapított Magyar Termék nonprofit társaság célja, hogy eredettanúsító védjegyeivel támogassa a magyar áruk és szolgáltatások könnyű azonosíthatóságát, ezzel növelje a magyar termékek iránti keresletet.     
 
Ma már közel 160 cég mintegy 4 ezer termékén, szolgáltatásán találhatók meg a védjegyek: a 100 százalékban magyar alapanyagból Magyarországon készült termékeket jelölő "Magyar Termék", az összetevőinek legalább felében magyar és teljes egészében itt feldolgozott "Hazai Termék", valamint az országban feldolgozott, de többségében import összetevőket tartalmazó "Hazai Feldolgozású Termék", illetve a 75 százalékban magyar hozzáadott értéket tartalmazó "Magyar Szolgáltatás".   
 
A FOME 2003-ban alakult többek között annak érdekében, hogy segítse a fogyasztók érdekeinek védelmét, a megfelelő tájékoztatást és a fogyasztói oktatást. A szervezet országszerte 9 megyeszékhelyen pénzügyi fogyasztóvédelmi, 5 megyeszékhelyen a versenykultúra fejlesztését és a tudatos fogyasztói döntéshozatalt elősegítő tanácsadó irodával van jelen - ismertetik a közleményben.

Vissza az előző oldalra

Webáruház

Összes termék megtekintése

Vissza az előző oldalra